6 Motive pentru care ai nevoie de un site web personalizat

Cat de important este un site web personalizat?

Daca esti in cautarea unei agentii de web design care sa iti poata crea site-ul dorit probabil ca te-ai confruntat deja cu dilema site web personalizat sau template. Daca iti doresti un site web croit pentru nevoile tale cel mai probabil ai nevoie de un site web personalizat. Oricat de tentanta ar fi alegerea unui sablon predefinit datorita costurilor reduse si a timpului scurtat de realizare a site-ului, nu poti alege un template doar pe baza acestor criterii.

Inainte de a te decide, totusi, analizeaza modul in care va evoulua afacerea ta. Cum preconizezi ca se va extinde aceasta si mai ales cui se adreseaza viitorul tau site web si ce asteptari are acest public tinta?

Mai jos am enumerat 6 motive intemeiate pentru care ai putea avea nevoie de un site web personalizat:

1. Se va mula pe personalitatea brandului afacerii tale – nu doar ca va impresiona vizitatorii insa va reflecta personalitatea afacerii prin logo, continut etc. pastrand imaginea brandului intacta. Un site web personalizat este esential pentru un brand recogniscibil si memorabil care va castiga increderea clientilor. Poti spune ca printr-un astfel de site construiesti un brand cu care te vei putea mandri. Un site web personalizat are o durata de viata mai mare ca un template.

In plus, distingerea de competitori nu va mai fi o problema. Nu exista nicio sansa ca site-ul tau sa semene sau sa se confunde cu altul intrucat designul sau va reflecta originalitate si creativitate, spre deosebire de un template care nu se va evidentia cu nimic.

2. Denota calitate si unicitate – e destul de important ca afacerea sau compania ta sa fie bine vazuta, iar personalizarea unui site web presupune crearea unei imagini online unice care sa reprezinte intocmai afacerea ta. In comparatie cu site-urile personalizate, cele gratuite denota calitate scazuta. Nu putini sunt clientii care asociaza calitatea site-ului cu veridicitatea si credibilitatea unei companii.

Avand un site profesional te poti diferentia de miile de site-uri web construite dupa aceeasi tema. Impresia pe care o creeaza este una pozitiva, vizitatorii acordand o mare mare incredere unui site personalizat. Mai mult decat atat, vei lasa impresia ca afacerea ta este una serioasa care te preocupa si ca nu iti doresti doar o prezenta online oarecare.

3. Vei obtine o pozitie buna pe motoarele de cautare – un site web personalizat beneficiaza de optimizare SEO inca de cand este creat, in timp ce site-urile construite dupa sabloane sunt oarecum limitate in aceasta privinta.

Google si alte motoare de cautare apreciaza si afiseaza mai abitir site-urile personalizate, atat timp cat acestea respecta factorii de optimizare pentru motoarele de cautare (cel putin interni). Avand in vedere ultima modificarea a algoritmilor Google, designul responsive este o necesitate, iar o agentie de web design va face din asta o prioritate.

4. Are o durata de viata nelimitata – desigur nu poti spune ca un site poate sa expire, insa unele site-uri web construite cu ajutorul sabloanelor sunt predispuse invechirii. Poti modifica, poti personaliza si actualiza site-ul ori de cate ori doresti si intr-un mod mai usor si mai ieftin decat daca site-ul ar fi construit dupa un template. Un template, pe de alta parte, este mai greu de modificat si se poate invechi daca nu se actualizeaza temele si nu se instaleaza constant module de extensie (pluginuri) care sa faca fata cerintelor utilizatorilor.

O agentie de web design profesionista va avea grija ca site-ul tau sa fie mereu functional, prietenos cu utilizatorii, usor de folosit si optimizat. Sunt multe caractersitici pe care un site web personalizat le poate avea si pe care un template nu le poate atinge.

5. Este mai usor de intretinut – in comparatie cu un template, un site web personalizat se va actualiza mult mai usor. Site-urile gratuite sau construite cu ajutorul unor teme foarte accesibile necesita configurari si actualizari constante care pot solicita mult timp. Nu poti avea aceleasi pretentii de la un site web foarte ieftin.

6. Beneficiezi de asistenta si suportul unor profesionisti – presupunand ca nu iti construiesti site-ul singur, ci ca apelezi la o agentie care ofera servicii de web design si development, vei beneficia de suport nelimitat, expertiza si asistenta unor profesionisti, lucru imposibil in cazul optarii pentru un site gratuit.

Optarea pentru un site web personalizat reprezinta o multime de avantaje pentru orice proprietar de afaceri care isi doreste o prezenta online unica. Depinde, desigur, de obiectivele acestuia si de publicul caruia i se adreseaza, insa, cu siguranta, un site personalizat nu poate reprezenta niciodata un minus intrucat, chiar daca cheltuielile pot fi suplimentare, acestea se vor recupera ulterior prin castigarea mai multor clienti.

Care sunt elementele unui site web de calitate?

Perceptia pe care o au utilizatorii unui site web despre afacerea pe care acesta o reprezinta este exact ceea ce site-ul respectiv reflecta. Un site web impresionant va atrage mai multi vizitatori care vor considera ca afacerea respectiva este pe masura site-ului fiind mai usor de convins sa actioneze (sa cumpere un produs, sa se inregistreze prin completarea unui formular etc.).

Dar ce inseamna un site web de calitate?

Daca pornim de la contrariul acesteia (calitatii) putem cadea de acord ca un site web cu greseli de scriere in continut, sau un continut slab paginat, sau cu prea putina informatie nu se va bucura de o rata de conversie prea mare. In plus, nici motoarele de cautare nu vor aprecia slaba calitate a site-ului acordandu-i o pozitie nefavorabila pe paginile de rezultate.

De aceea e vital pentru orice afacere ca efortul depus in constructia site-ului ce o va reprezenta sa poata fi apreciat si sa se remarce prin obtinerea unei pozitii ridicate pe motoarele de cautare si prin cresterea conversiilor.

In cele ce urmeaza vom vedea care sunt elementele unui site web de calitate care, in ochii vizitatorilor, presupune accesibilitate, usurinta de navigare si utilizare, intelegerea continutului si ulterior convertirea lor in clienti:

  •  Relevanta si context – acestea se traduc prin modul in care motoarele de cautare interpreteaza intelesul cuvintelor si al expresiilor si felul in care relationeaza intre ele. Potrivit Search Metrics, algoritmii gigantului motor de cautare Google recunosc relevanta si calitate continutului pe care le premiaza cu pozitii inalte (page rank) pe paginile de rezultate.
    Cum se obtin relevanta si contextul in continut? Prin axarea pe crearea unui continut pentru utilizatori si in niciun caz pentru motoarele de cautare.
  •  Lungimea continutului – un site web de calitate nu inseamna neaparat un site care abunda in continut, insa lungimea sa conteaza, intr-adevar. Cele mai bine clasate site-uri web sunt cele care au peste 900 de cuvinte pe pagina dar daca acest tip de continut nu este relevant nu va avea nicio valoare. Din punctul de vedere al cititorului lungimea ideala a unui articol va fi de aproximativ 1600 de cuvinte, iar din perspectiva SEO o lungime ideala este intre 2000 si 2400 de cuvinte.
  •  Inteligibilitatea continutului – in stransa legatura cu tacticile de web design si cu typography, inteligibilitatea este un element de pret al oricarui site web. In acest sens se vor crea paragrafe scurte, eliminarea continutului redundant si se va folosi spatiul liber ori de cate ori este necesar pentru a obtine un design aerisit, usor de scanat si de inteles de catre vizitatori.
  •  Imagini si clipuri video – aceste elemente vor fi indispensabile in constructia oricarui site web. Continutul vizual are un impact deosebit asupra utilizatorilor reusind sa ajute la o mai buna si mai rapida transmitere si intelegere a mesajelor. In plus, imaginile si clipurile video dintr-un site web sunt elemente ce vor ajuta la distribuirea continutului, respectiv la cresterea vizibilitatii site-ului si a notorietatii acestuia.O atentie desoebita trebuie acordata calitatii imaginilor ceea ce inseamna rezolutii clare, taierea corecta a lor si optimizarea din punct de vedere a dimensiunii si a formatelor folosite.
  •  Corectarea greselilor gramaticale – nimic nu scade credibilitata si calitatea unui site web mai mult decat greselile lingvistice. Acestea denota diletantism si lipsa profesionalismului care vor determina utilizatorii sa paraseasca site-ul in cel mai scurt timp. Totodata, nici motoarele de cautare nu apreciaza acest tip de greseli penalizand prin pozitii scazute pe paginile de rezultate (SERP) acele site-uri web cu continut saracacios si necorectat.
  •  Aranjarea si paginarea continutului – aproape 80% dintre vizitatorii unui site web obisnuiesc sa scaneze o pagina inainte de a o citi. Asta inseamna ca daca nu se folosesc etichete H1/H2 sau liste numerotate pagina va fi mai greu de descifrat. In acelasi timp, paragrafele trebuie sa fie scurte, iar cuvintele importante vor fi evidentiate.
  •  Linkuri interne si externe – raportate la calitatea unui site web, acestea denota in primul rand autoritate interpretata pozitiv de catre motoarele de cautare. In acest sens, acele site-uri web care au structura interna a linkurilor corect alcatuita vor obtine pozitii mai bune.

De asemenea, la fel de importante sunt si textele ancora ce insotetesc linkurile URL. Si linkurile externe catre surse de valoare au un impact pozitiv asupra utilizatorilor oferindu-le noi informatii. Desigur, acestea vor fi in stransa legatura cu continutul site-ului si nu se va construi o ferma de linkuri intrucat acestea sunt foarte prost vazute atat de catre motoarele de cautare, cat si de catre utilizatori.

Putem observa cu usurinta ca prin calitatea unui site web in mare parte se intelege caltiatea continutului intrucat acesta, pe langa design si navigare constituie cea mai valoroasa componenta ce ii va determina pe utilizatori sa decida daca site-ul este intr-adevar calitativ, sau dimpotriva, daca calitatea sa lasa de dorit.