Continutul duplicat – o problema seo reala

Nu este o noutate ca unul dintre factorii care afecteaza in mod negativ optimizarea unui site web pentru motoarele de cautare este continutul duplicat. De cand a fost lansat Panda, Google penalizeaza anumite pagini web care au un acelasi continut cu alte pagini mai vechi. Penalizarea consta in neindexarea respectivului website.

Optimizarea SEO a unui site este o metoda de promovare online care de multe ori se impune pentru site-urile care isi doresc mai multi vizitatori si, implicit, mai multi clienti.

Identificarea si rezolvarea acestei probleme legate de continutul duplicat este o parte necesara pentru ajutarea motoarelor de cautare in a stabili rezultatele relevante. Chiar daca este intentionat sau pur si simplu intamplator (se mai intampla sa fie si coincidente), un continut identic cu altul nu este niciodata apreciat, ba din contra.

Anumite pagini web cu acelasi continut, dar cu URL-uri diferite vor suferi de vizibilitate redusa sau chiar de indexare slaba.

Cateva cauze ale continutului duplicat: domeniile necanonice (prefixul unui subdomeniu pe care functioneaza un anumit site web nu coincide cu prefixul domeniului aceluiasi site), paginile securizate cu certificatul SSL (daca se foloseste aceasta criptare exista sanse sa existe copii ale site-ului pe versiunea care a fost securizata, adicat atat variantai htttp cat si https), arhivele (un continut identic poate sa apara pe mai multe pagini precum categorii sau tag-uri; se intampla adesea in cazul blogurilor), paginarea (daca mai multe pagini web detin aceeasi descriere sau acelasi titlu apare din nou problema continutului duplicat).

Pentru a scapa de aceste probleme, trebuie luate cateva masuri. In primul rand se va elimina continutul duplicat atat din interior cat si din exteriorul respectivului site web. Se va evita cu orice pret postarea aceluiasi continut pe mai multe surse. Mult mai apreciate de catre motoarele de cautare sunt textele originale.

Alta modalitate de a scapa de aparitia unor site-uri cu continut duplicat este redirectionarea corecta 301 – o metoda eficienta pentru redirectionarea paginilor prin care se pot pastra pozitiile (page ranks) ale respectivei pagini web. Pentru orice pagina web care sufera modificari sau pur si simplu necesita mutari se recomanda redirectionarea 301. Atat vizitatorii site-ului, cat si motoarele de cautare vor intepreta aceasta redirectionare ca o mutare permanenta a paginii la o noua adresa.

In cele mai multe cazuri, problema unui continut de acelasi fel apare in cazul magazinelor online sau a site-urilor care contin multe pagini web. In magazine virtuale, de exemplu, se folosesc adesea aceleasi descrieri, coduri, poate chiar si aceleasi imagini pentru mai multe produse sau servicii diferite (sau usor diferite). Motoarele de cautare interpreteaza asta ca acelasi continut pe mai multe pagini diferite. In acelasi timp, si folosirea acelorasi link-uri pe mai multe pagini cu URL diferit se considera continut duplicat.

In cazul in care se vor folosi citate de pe alte site-uri se vor folosit intotdeauna ghilimelele si eventual un link catre sursa citata.

Nu degeaba se spune ca “Continutul este rege”. Dar este cazul continuturilor unice care s-au dovedit a fi una dintre cele mai bune metode de promovare online si de optimizare a site-urilor pentru motoarele de cautare. Nu in ultimul rand, continutul original este apreciat si de vizitatori.

Este esential ca un site sa se distinga de alte pagini web asemanatoare si/sau competitive printr-un continut nemaiintalnit. Va spori credibilitatea afacerii si va castiga, cu siguranta, mai multi vizitatori sau chiar mai multi clienti. Orginalitatea va fi intotdeauna apreciata.