Design de produs

Inainte de a incepe o discutie despre designul de produs, trebuie sa intelegem ce inseamna acest lucru. O definitie standard spune ca designul de produs reprezinta caracteristicile detaliate ale unui obiect fabricat si relatiile acestuia cu ansamblul pentru care a fost produs. Designul de produs trebuie sa tina cont de modul in care obiectul isi va duce la indeplinire rolul si functionalitatea lui intr-un mod eficient si in conditii de siguranta. Produsul trebuie, de asemenea, sa fie optimizat din punctul de vedere al costurilor, precum si sa atraga atentia clientilor vizati.

Scopul acestui articol este sa va ajute sa intelegeti intr-un mod cat mai aprofundat rolul Designului de Produs in orice industrie. Realitatea este ca raspunsul la intrebarea la care incearca sa raspunda acest articol este intr-o continua schimbare. Aceasta este incercarea noastra de a explica amploarea, importanta si utilitatea rolului ocupat de designul de produs rol, din pacate, mult prea subestimat.

Din ce este formata echipa care creeaza Designul de Produs?

Pentru a intelege ce poate face un design de produs, trebuie sa analizam tipuri diferite de designeri care realizeaza un Design de Produs bun, sa ii observam cum se intregesc unii pe altii, modul in care se integreaza in modelul final, ce pot face ei atunci cand lucreaza in tandem.

Designerii de interactiune sau cei experientiali studiaza modele comportamentale si testeaza nenumarate modalitati in care o anumita aplicatie poate satisfice o nevoie prestabilita a unui utilizator.

Designerii graficieni fac ceea ce crede orice neavizat ca face un designer: deseneaza pixeli. Ei creeaza opere de arta din culori.

Designerii de animatie sunt cei mai interesanti. Ei fac utilizatorii sa scoata sunete de admiratie atunci cand se incarca elementele de animatie ale unui site.

Cei ce analizeaza utilizatorii sunt adevaratii campioni ai nevoilor acestora. Ei patrund in mintea clientilor, isi pun intrebari dificile si dau raspunsuri acelor intrebari. Acesti analisti patrund pana in esenta in ceea ce inseamna utilizatorul pentru ca, dupa cum stim, clientul are intotdeauna dreptate.

Analistii de date sunt oamenii de stiinta din spatele unui Design de Produs. Ei analizeaza cantitati uriase de date, aplica teste, si stabilesc relatiile de cauzalitate sau corelatiile care apar. Ei stabilesc care este conceptul castigator al produsului final.

Din grupul celor care realizeaza designul de produs final fac parte si cei care construiesc prototipul produsului. Acestia aduna toata informatiile si dau posibilitatea echipei de a-si testa ideile repede si fara costuri.


Strategii afacerii sunt cei care identifica valoarea din spatele fiecarei decizii. Pentru a avea succes in orice ati face trebuie, in primul rand, sa intelegeti de ce faceti acel lucru.

In mod normal, toate rolurile de mai sus sunt individuale. Le-am descris succint pe fiecare in parte pentru a le intelege importanta de sine statatoare dar si pentru a reusi sa explicam rolul lor crucial ca parte integranta din dezvoltarea unui Design al unui Produs. Pentru a atinge performanta, o echipa trebuie sa fie completa iar fiecare dintre specialistii de mai sus trebuie sa isi aduca contributia in crearea produsului final.

Designul de Produs este un intreg proces. Daca pana acum ati crezut ca este vorba despre cineva care face ca produsul sa para mai prezentabil, ar fi cazul sa va reconsiderati parerea. Echipa de designeri din spatele produsului finit are rolul de a va ajuta sa indentificati, sa validati problemele si, ulterior, sa modelati, sa testati si sa creati o solutie pentru problema initiala.

Designul de Produs este brandul vostru

Echipa de marketing are rolul de a lansa mesajul companiei catre client, de a comunica cu acestia si de a face reclama produselor pe care le vinde societatea. Daca produsul nu reprezinta ceea ce brandul a promis clientilor, acestia se vor indeparta de numele societatii si nu vor mai reveni.

Designerii de Produs sunt cei care au grija de bazele pe care se dezvolta afacerea unei societati. Diferentele dintre ceea ce promite brandul si ceea ce aduce produsul pot, in cele din urma, sa duca la falimentul unei afaceri. Asta dovedeste, inca o data, rolul urias pe care il joaca echipa designului de produs precum si lucrul acesteia in stransa legatura cu echipa de marketing.

Este rolul designerului de produs sa observe si sa inteleaga orice model comportamental al vizitatorilor, sa descopere motivatiile sau impulsurile care ii conduc pe acestia, si sa creeze instrumentele care sa ajute oamenii sa profite din plin de cele de mai sus.

In aceste impulsuri consta oportunitatea, in special in impulsurile rudimentare, in comportamentele nedezvoltate. Iar fara instrumente, oamenii inca ar face doar zgomote. Cu instrumentul potrivit, oamenii fac muzica. Observa si analizeaza zgomotul pentru ca in el poti auzi muzica.