Optimizare SEO – Factori de ranking Google

 


Nu mai e o supriza ca Google foloseste aproximativ 200 de factori de ranking in algoritmii sai. E bine de stiut care sunt acestia pentru a putea construi o strategie corecta si eficienta de optimizare SEO pentru orice site web. Chiar daca doar unii factori sunt dovediti iar altii sunt controversati sau doar speculatii, vom dezvalui o buna parte dintre acestia.

Pentru a fi mai usor, ii vom imparti pe categorii:

  1. Factori care tin de domeniu:
  • Vechimea domeniului: Google tine cont de vechimea domeniului acordand prioritate celor vechi intrucat reprezinta autoritate si stabilitate.
  • Cuvintele cheie din domeniu: reprezinta un semnal de relevanta chiar daca nu mai reprezinta avantajul de altadata.
  • Primul cuvant din domeniu este un cuvant cheie: cu siguranta un domeniu care incepe cu un cuvant cheie are un avantaj fata de acele site-uri web ale caror nume de domenii nu contin cuvinte cheie sau contin in mijloc sau la sfarsitul domeniului.
  • Istoria domeniului: un site web cu proprietar schimbator i-ar putea transmite lui Google sa reseteze istoria site-ului anuland linkurile indreptate catre acel domeniu.

       2.  Factori la nivelul paginii:

  • Cuvinte cheie in title tag: fiind a doua cea mai importanta parte de continut (pe langa continutul de pe pagina) title tag constituie un factor puternic de optimizare SEO on-page.
  • Title tag incepand cu cuvant cheie: unele pagini web care respecta acest factor sunt mai bine vazute de Google decat paginile cu cuvinte cheie la sfarsitul title tag.
  • Cuvinte cheie in tagul descrierii: este un alt semnal de relevanta care poate face diferenta.
  • Cuvinte cheie in tagul H1: sunt, de asemenea, relevante pentru Google.
  • Lungimea continutului: cu siguranta un continut mai lung este preferat articolelor scurte si superficiale. Lungimea adecvata a unui articol pe care Google o prefera este de aproximativ 2400 de cuvinte.
  • Densitatea cuvintelor cheie: desi nu este un factor de optimizare SEO la fel de important ca odinioara, inca este un factor de care Google tine cont pentru a determina subiectul unei pagini web. Desigur, abuzul de cuvinte cheie nu este deloc apreciat.
  • Viteza de incarcare a paginii: atat Google cat si Bing tin cont de acest factor de ranking. Crawlerele motoarelor de cautare pot estima cu acuratete viteza unui site web bazandu-se pe codul paginii si pe dimensiunea fisierului.
  • Continutul duplicat: este un factor de optimizare SEO care poate influenta negative vizibilitatea unui site web pe motoarele de cautare.
  • Optimizarea imaginilor: este extrem de relevanta pentru motoarele de cautare. Optimizarea lor consta in denumirile acestora, la textul ALT, titlu si pana la descrieri .
  • Ordinea cuvintelor cheie: desigur si aceasta conteaza. In cazul unor expresii, Google acorda prioritate paginilor in al caror continut se gasesc cuvintele cheie scrise in ordinea cautata de catre utilizator. Ceea ce inseamna de multe ori neglijarea coerentei din continut. De aceea e importanta cercetarea cuvintelor cheie inainte de a le folosi.
  • Calitatea linkurilor externe: prezinta credibilitate pentru un site web care este legat de alte site-uri cu autoritate.
  • Continut corect din punct de vedere gramtical: desi denota calitate, din pacate nu este un factor de ranking.
  • Multimedia: imaginile, clipurile video si alte elemente multimedia functioneaza ca un semnal de calitate a continutului.
  • Linkurile expirate: reprezinta un semn de neglijare sau abandon.
  • Lungimea URL-ului: URL-urile extrem de lungi pot afecta vizibilitatea unui site web.
  • Cuvintele cheie din URL: reprezinta un semnal important de relevanta.
  • Un cuvant cheie este cel mai des utilizat intr-un document: cu siguranta reprezinta un semnal de relevanta a textului. De asemenea, daca acesta apare in primele 100 de cuvinte din continutul paginii reprezinta un alt semnal semnificativ de relvanta.
  • Linkuri de afiliere: daca in prima faza acestea nu afecteaza negative rankul unei pagini, prea multe astfel de linkuri pot fi un semn de intrebare pentru Google care se va asigura ca nu este un site web afiliat.
  • Listele numerotate in continut: acestea ajuta la impartirea continutului facandu-l mai usor de citit pentru utilizatori. Google poate sa prefere acest tip de continut.
  • Prioritatea paginii in site map: prioritatea unei pagini date prin fisierul sitemap.xml poate influenta rank-ul respectivei pagini.
  1. Factori la nivelul site-ului:
  • Arhitectura site-ului: poate ajuta ca Google sa organizeze tematic continutul.
  • Actualizarile site-ului: este un factor important care denota activitate constanta.
  • Numarul paginilor unui site: constituie un semn de autoritate. Cel putin site-urile stufoase se pot distinge de cele de afiliere.
  • Site map: este un factor pozitiv de ranking intrucat ajuta motoarele de cautare sa indexeze mai usor paginile unui site web imbunatatindu-I vizibilitatea.
  • Locul in care se afla serverul: aceasta poate influenta rank-ul unui site in functie de diferite regiuni geografice. Este important pentru cautari cu specific geografic.
  • Pagina de contact: Google prefera site-urile cu o cantitate adecvat de informatii de contact. Iar daca informatia din domeniu coincide cu datele de contact este cu atat mai bine.
  • Optimizarea pentru dispozitivele mobile: stim deja ca Google prefera site-urile cu design responsive sau versiunile mobile ale site-urilor.
  • Youtube: nu incape indoiala ca site-urile ce contin material video via Youtube beneficiaza de tratament preferential pe paginile de rezultate ale motoarelor de cautare.
  • Usurinta de utilizare a site-ului: un site web cu navigare dificila poate avea un rank slab intrucat reduce timpul petrecut pe site si deci va avea o rata mare de abandon.
  • Recenziile utilizatorilor/ reputatia site-ului: pentru strategia de optimizare SEO acestea sunt esentiale jucand un rol important in algoritmii motoarelor de cautare.
    1. Factori care tin de utilizator:
    • CTR (rata de click) pentru un cuvant cheie: paginile accesate mai des pot obtine o pozitie mai buna pentru un anumit cuvant cheie.
    • Rata de abandon: desi nu este confirmat, multa lume este de actod ca Google foloseste acest factor pentru a testa calitatea. Cu siguranta paginile cu o rata mare de abandon nu sunt vazute foarte bine.
    • Trafic direct si repetat: un factor de ranking important de care Google tine cont.
    • Numarul comentariilor: paginile care abunda in comentarii pot da dovada de calitate si interactiune cu utilizatorii.
    • Bookmarks in Google Chrome: intrucat Google colecteaza informatii despre utilizarea browserului, paginile marcate in browserul Chtrome (Google Bookmarks) pot obtine pozitii mai bune.
    • Cautari locale: Google plaseaza adeseaza rezultatele locale deasupra celor organice.
    1. Factori care tin de social media
    • Numarul de postari pe Twitter are o influenta majora asupra rank-ului pe Google.
    • Numarul de aprecieri pe Facebook: desi Google nu vede cea mai mare parte din conturile de Facebook, considera numarul de aprecieri ale unei pagini care un semnal slab de ranking.
    • Autoritatea pe conturile de Facebook: paginile cu multe aprecieri si distribuiri se bucura de o popularite sporita ce poate fi interpretata ca un factor pozitiv de ranking.
    • Autoritatea pe conturile de Google +: in mod evident, Google apreciaza conturile cu autoritate mai mult decat cele nepopulare.
    1. Factori care tin de brand:
    • Numele brandului inclus in textul ancora: este un factor puternic de ranking.
    • Site-uri web cu pagini de Facebook si aprecieri: constituie un plus, iar majoritatea bradnurilor mari profita de acest lucru detinand pagini de Facebook.
    • Site-uri cu profile de Twitter cu multi fani: acestea indica popularitatea unui brand.
    • Pagini oficiale ale companiilor pe LinkedIn: aproape toate afacerile reale au astfel de pagini.
    • Mentionarea brandului pe site-uri de stiri: brandurile cu adevarat mari sunt mentionate in articolele de stiri pe Google tot timpul.
    • Adrese fizice listate pe Google +: afacerile reale au birouri si e posibil ca Google sa caute informatii legate de locul unei afaceri pentru a determina daca un site web este un brand mare sau nu.
    1. Factori care tin de backlinkuri
    • Linkurile provenind de la domeniile cu vechime pot fi mai valoroase decat cele care provin de la domeniile noi.
    • Textele ALT pentru linkurile cu imagini: este versiunea textului ancora pentru imagine.
    • Autoritatea paginii de unde provine linkul: este un factor important de ranking.
    • Linkuri provenind de la competitor: pot fi extrem de valoroase.
    • Linkuri contextuale: atat timp cat se afla atasate continutului unei pagini sunt considerate mai puternice decat linkurile aflate pe o pagina agoala sau care se gasesc oriunde altundeva pe pagina.
    • Cuvintele cheie in titlul linkului: e un factor pozitiv de ranking de care Google tine cont.
    1. Factori care tin de regulile algoritmilor:
    • Prospetimea paginilor: Google da prioritate paginilor noi.
    • Istoricul browserului utilizatorului: e greu sa nu observam ca Google tine cont de site-urile accesate frecvent de catre utilizatori.
    • Istoricul cautarilor efectuate de catre utilizatori: de asemenea, Google tine cont si de cautari pentru rank-ul anumitor site-uri web.

    Prin aceasta lista de factori de ranking am incercat sa evidentiem importanta mai multor aspecte care adeseori sunt ignorate in procesele de optimizare SEO. Desigur, Google nu acorda aceeasi importanta fiecaruia dintre acesti factori, insa, intr-o oarecare masura, acestia pot influenta pozitia unui site web pe paginile de rezultate ale motoarelor de cautare.

    E recomandat sa tinem cont de cat mai multi dintre acestia in functie de obiectivele site-ului, bineinteles, dar probabil ca orice proprietar de site web isi doreste o vizibilitate cat mai mare pe motoarele de cautare si implicit un trafic organic sporit pentru a putea creste si productivitatea afacerii pe care o detine.