Optimizare Seo si Web Design

Echilibrul dintre vizibilitatea unui site web si UX

Deja nu mai este necunoscut faptul ca intre web design si optimizare SEO este o legatura foarte stransa. In prezent nu mai este suficient sa avem cunostinte doar despre web design. A aparut provocarea pentru multi web designeri de a gasi o cale de a se adapta nevoilor unei afaceri ce se bazeaza pe mediul online. Asadar, trebuie sa cunoasca notiuni despre optimizare SEO.

Cand exista o problema intre optimizarea SEO si web design?

– Cand multe dintre elementele de web design impiedica o incarcare rapida a respectivului site web constituind un factor negativ de optimizare SEO.

– Cand designul nu permite introducerea continutului scris care este esential pentru crawlerele motoarelor de cautare.

– Cand procesul de web design are loc fara a optimiza site-ul pentru motoarele de cautare (de exemplu cand sunt introduse imagini fara descrieri alt tag care sunt imposibil de indexat de catre motoarele de cautare).
Cum se obtine echilibrul perfect dintre optimizare SEO si web design?

Imbinarea perfecta a celor doua astfel incat un site web sa fie vizibil pe motoarele de cautare, accesibil, usor de utilizat si mai ales atragator presupune urmatorii pasi care tin, pe de-o parte, de web design, iar pe de alta parte de optimizare pentru motoarele de cautare:

1. Conceptul unui singur click – butoanele CTA (Call To Action) trebuie sa fie proeminente si sa se introduca in partea vizibila a unei pagini web (partea de sus care apare imediat cum se incarca site-ul in browser).

2. Prima pagina trebuie sa spuna o poveste – Homepage este, fara indoiala, cea mai vizitata pagina a unui site web. Daca in ea nu se regaseste un fir logic si nu raspunde intrebarilor importante pe care le au utilizatorii (Cine suntem, Ce facem, Cum ne puteti contacta) atunci exista o mare problema.

3. Link din Homepage catre continutul cel mai important – navigarea trebuie sa fie cat mai simpla si placuta pentru utilizatori, de aceea acestia din urma trebuie sa gaseasca cu usurinta informatiile cele mai importante sau relevante de pe un site web.

4. Echilibru intre continutul vizual si cel scris – imagistica va sustine si va completa continutul scris, dar in niciun caz nu il va inlocui. Continutul scris este foarte important pentru procesul de optimizare SEO (de la alt tags – descrierile imaginilor si pana la meta tags, meta data, descrierile meta etc.).
De fapt aici apare “batalia” intre web design si optimizare SEO – intre continutul vizual si cel scris. Pana se obtine o balanta intre cele doua, ori designul, ori optimizarea pentru motoarele de cautare va avea de suferit.

5. Cuvintele cheie conteaza – importanta lor se dovedeste inca de la alegerea numelui domeniului unui site web dar si pe parcursul existentei (si actualizarii) site-ului, aceste cuvinte cheie se vor folosi cu regularitate in continutul scris al paginilor web. Asta nu inseamna ca trebuie sa se abuzam de ele sau sa tinem cont de densitatea lor. Includerea lor trebuie sa fie naturala si mai ales sa aiba relevanta pentru motoarele de cautare, respectiv pentru utilizatori.

6. Un design curat si aerisit (mai ales in locurile CTA) – formularul de contact va fi cat mai simplu si ar fi de preferat daca s-ar gasi pe fiecare dintre paginile unui site web astfel incat sa fie mereu vizibil pentru vizitatorii acestuia si sa le permita sa il completeze cand doresc.

7. Sitemap – nu mai are sens sa discutam importanta unei harti a site-ului. Vom aminti doar ca structura linkurilor va ajuta extrem de mult motoarele de cautare sa gaseasca fiecare pagina a acestuia.

8. Testimoniale si continutul din partea utilizatorilor – inca de cand are loc procesul de web design trebuie sa ne gandim la pagina destinata utilizatorilor. Din ce in ce mai multi vizitatori ai unui site web tin cont de parerile clientilor anteriori ai acestuia, asadar, chiar daca este un site de prezentare sau un magazin online, testimonialele au o importanta majora pentru cresterea credibilitatii unei afaceri.

9. Retele de socializare – posibilitatea de a impartasi continutul unui site web este esentiala pentru orice afacere. Pentru optimizare SEO, social media este unul dintre factorii vitali de care se va tine cont inca din procesul de web design prin includerea butoanelor, widgeturilor sau linkurilor cat mai vizibile (inca din Homepage) catre retelele de socializare.

Dupa ce am vazut ce trebuie sa facem cand construim un site web care va avea un design reusit si in acelasi timp se va bucura de optimizare SEO, vom vedea ce NU TREBUIE sa facem:

• Sa folosim prea multe imagini fara text – nu sunt indexate si deci nu pot fi afisate de catre motoarele de cautare.

• Excesul de linkuri interne.

• Abuzul de cuvinte cheie.

• Continut duplicat din alte surse.

• Folosirea prea multor categorii (poate crea confuzii in randul utilizatorilor).

In timp ce abilitatile in web design sunt dorite si apreciate, e cel mai bine sa gasim metode sa ne adaptam nevoilor clientilor si afacerilor acestora. Abordarea si integrarea factorilor de optimizare SEO in practicile de web design mentionate mai sus ne va ajuta sa obtinem mai multi vizitatori si ulterior mai multi clienti.