Optimizare SEO – Tendinte si imbunatatiri

Oricat de ciudat ar suna, chiar si in procesul de optimizare SEO exista tendinte care se schimba de la an la an din cauza modificarilor pe care le efectueaza motoarele de cautare, respectiv modificarile algoritmilor.

In acest sens, pentru a tine pasul cu actualizarile facute de motoarele de cautare, e necesara o optimizare SEO mai diversa si mai temeinica plecand de la cuvintele cheie folosite si ajungand la optimizarea pentru dispozitivele mobile.

Optimizarea SEO a unui site de prezentare sau a unui magazin online reprezinta un amalgam de tehnici de optimizare, marketing prin continut si optimizare prin retele de socializare.

• Cautarea semantica se bazeaza pe intelegerea sensului intrebarii sau expresiei cautate. De aceea motoarele de cautare au evoluat intelegand sensul intrebarilor si functioneaza ca un sistem conversational captand intentia de cautare a utilizatorilor. In acest sens, in continutul unui site web se pot utiliza cuvinte cheie mai lungi si fraze specifice.
Utilizarea cunvintelor cheie mai lungi are la baza principiul calitatii si nu cel al cantitatii. De asemenea, foarte utile in continutul unor pagini web au devenit sinonimele si formele de plural ale cuvintelor cheie. Motoarele de cautare pot di ajutat prin introducerea unor microdata in HTML folosindu-se un set comun de proprietati pentru a descrie continutul unui site web (de exemplu: pentru evenimente, organizatii, persoanele, locuri, afaceri, produse, oferte etc.).

• Optimizarea SEO negativa este o amenintare din ce in ce mai mare – aceasta se refera la construirea multor linkuri irelevante (spam) indreptate catre anumite pagini web ale competitorilor. Este o tehnica frecventa in special pentru afacerile de mare anvergura.

• SEO nu va mai fi un departament separat, ci se va integra complet cu toate celelalte aspecte ale marketingului. Intrucat atat retelele de socialzare cat si marketingul prin continut sau strategia de optimizare SEO converg catre aceleasi obiective, e necesara integrarea tuturor pentru a obtine succesul unui site web, respectiv un trafic sporit si o rata de conversie mare.

• Optimizarea pentru cautarile pe dispozitivele mobile – nu mai este o surpriza faptul ca din ce in ce mai multi utilizatori cauta anumite pagini web folosind dispozitvele mobile. De aceea, orice site web trebuie sa dispuna, pe langa un design responsive, si de optimizare SEO locala astfel incat sa fie afisat inaintea anunturilor platite pentru anumiti utilizatori din proximitatea spatiala.

• Linkurile obtinute au o importanta crescuta. Dobandirea linkurilor este esentiala pentru procesul de optimizare SEO, insa nu si daca acestea sunt cumparate (Google penalizeaza aceasta metoda). Daca SEO in general a evoluat, era normal ca si construirea linkurilor sa evolueze. In aceasta ordine de idei, e importanta cunoasterea provenirii backlinkurilor competitorilor.

• Mentionarea brandurilor si citarile intr-un site web devin la fel de puternice ca linkurile. Google incepe sa acorde importanta mentionarii brandurilor care nu pot fi atat de manipulative ca backlinkurile obtinute de catre cei avizi dupa SEO. Citarile, sau mentionari ale numelui brandului, a adresei a numarului de telefon pe mai multe pagini web si nu doar pe cea persoanala constituie un factor de autoritate pentru un site web.
Sunt trei tipuri de citari care se vor lua in considerare: locale, de industrie sau nisate.

• Structura unui site web este la fel de importanta pentru optimizarea SEO – cu cat acesta este mai atragator pentru vizitatori, cu atat va deveni si mai atractiv pentru motoarele de cautare. Incepand cu structurarea logica a URL-urilor si pana la navigarea cursiva, acestea devin aspecte de optimizare SEO din ce in ce mai importante. Daca utilizatorii abandoneaza un site web din cauza unei navigari confuze, cu siguranta botii motoarelor de cautare vor abandona cautarea sa, afectand in mod negativ ranking-ul.

In functie de cuvintele cheie cautate pentru afacerea reprezentata de un site web se va construi si structura site-ului. Se vor categorisi fiecare dintre sectiuni si dintre paginile site-ului intr-un mod adecvat. E important de retinutl ca motoarele de cautare indexeaza doar pagini web, nu site-uri intregi. De aceea, continutul se va structura pe pagini. De exemplu, tactica afisarii unui produs pe pagina in cazul unui site web de e-commerce este cea mai buna. De asemenea, URL-urile trebuie sa fie cat mai relevante si usor de inteles de catre motoarele de cautare.

In concluzie, nu mai exista niciun dubiu ca optimizarea pentru motoarele de cautare a unui site web a evoluat si evolueaza continuu. Noutatile se axeaza pe prezentarea continutului in moduri utile si usor de gasit atat pentru utilizatori cat si pentru motoarele de cautare.

Inflorirea cautarilor semantice, a utilizarii dispozitivelor mobile si a relevantei indirecte pe care o au retelele de socializare inseamna, de fapt, asigurarea si convingerea utilizatorilor ca continutul unei pagini web este mai complex ca odinioara. Insa, in acelasi timp, neschimbat si la fel de important pentru optimizarea SEO ramane axarea pe continutul calitativ si relevant.