Creare Magazin Online – Consideratii generale


Daca plecam de la premisa – gresita de altfel – ca de indata ce am realizat etapa de creare magazin online cumparatorii vor veni de la sine, cu siguranta vom constata ca lucrurile nu stau chiar asa. Iar asta se intampla in cazul in care magazinul respectiv nu este centrat pe utilizator sau, cu alte cuvinte, elementele din planul de optimizare a ratei de conversie nu sunt bine definite.

Ce trebuie sa avem in vedere cand incepem procesul de creare magazin online? Vom vedea mai jos o lista cu cateva elemente pe care trebuie sa le luam in considerare atunci cand realizam un site web de e-commerce pentru a ne asigura ca potentialii clienti (publicul tinta) au motive reale sa apeleze la serviciile sau produsele din magazinul nostru:

  • Un slogan puternic – pentru ca orice act de creare magazin online incepe dupa ce brandul a fost bine definit, nu putem ignora puterea sloganului. Poate la fel de important ca logo-ul, sloganul unul dintre motivile principale pentru care clientii apeleaza la alte magazine online. Acesta se realizeaza plecand de la raspunsul la intrebarea: „Cu ce ma diferentiez de competitori?”.

In aceeasi categorie intra si pagina „Despre noi”. Informatiile ce se gasesc pe aceasta pagina trebuie sa reflecte in totalitate activitatea magazinului, un scurt istoric si motivul pentru care ar reprezenta o buna alegere. Mai ales daca produsele sau serviciile comercializate sunt unice, sloganul trebuie sa transmita acest lucru.

  • Care va fi punctul central al primei pagini a magazinului (Homepage)? Lipsa unui scop sau a unui obiectiv bine definit si evidentiat pe prima pagina a unui site web de e-commerce este o greseala des intalnita in etapa de creare magazin online.

Daca un vizitator nu isi poate da seama in cateva secunde ce poate obtine de pe acea pagina web, cu siguranta scopul nu a fost bine definit. Indiferent daca acesta (vizitatorul) a aterizat pe pagina in urma cautarii pe motoarele de cautare sau cunoaste deja magazinul, el nu ar trebui sa se simta niciodata confuz in timpul navigarii pe un site web.

Asa ca nevoia unui buton CTA (Call To Action) pe homepage este cruciala. Iar acesta trebuie sa fie cat mai evident, proeminent si sa transmita un mesaj clar si direct vizitatorilor.

  • Cautarea interna (filtrul de cautare si sortare a produselor) functioneaza perfect – alt aspect important ce se va lua in considerare in procesul de creare magazin online. Un filtru bun de cautare si sortare a produselor afiseaza, in urma cautarii unui cuvant (produs) relevant, urmatoarele: imaginea produsului, pretul sau, butonul „Adauga in cos”, descrierea sa sau un link catre detalii despre acel produs, rezultate afisate in ordinea relevantei.

Pentru multi cumparatori online, un filtru de cautare defectuos reprezinta un motiv bun de abandon al respectivului site web de e-commerce. In acelasi timp si lipsa unui filtru de cautare constituie o problema majora pentru un magazin online.

  • Continutul pentru paginile de produse – un alt aspect ce nu trebuie neglijat il constituie descrierile produselor. Din pacate, de cele mai multe ori in etapa de creare magazin online, acest aspect este considerat minor.

Cei mai multi proprietari folosesc aceleasi descrieri pentru mai multe dintre produsele pe care le comercializeaza, ba mai rau, folosesc aceleasi descrieri precum competitorii. Ca urmare a acestei neglijente apare problema continutului duplicat – problema severa pentru strategia de optimizare SEO a magazinului online.

Ce este de facut? De indata ce site-ul a fost impartit in pagini de categorii de produse, se va crea continut unic pentru fiecare dintre acestea. Desigur, in cazul unui magazin online cu mii de produse, acest proces va fi mai greoi si se recomanda apelarea la un copywriter sau un content writer priceput care ar putea crea descrieri distincte pentru fiecare dintre acestea.  Descrierile produselor – daca sunt realizate corect – pot pot fi asmenea sloganului magazinului si anume cele care vor vinde singure produsele.

  • Este magazinul un mediu sigur pentru cumparaturi online? – sunt cateva indicii care le confera cumparatorilor sentimentul de siguranta si incredere intr-un magazin online. Printre ele se numara: detalii despre cartile de credit si modalitatile de plata acceptate, testimoniale din partea altor clienti, datele de contact, dar si certifiatul SSL (Secure Socket Layer).

De asemenea, multor cumparatori le creste gradul de incredere intr-un magazin online daca acesta are o politica de returnare a produselor si ofera garantii. De aceea, acestea trebuie evidentiate in etapa de creare magazin online pentru a cladi o relatie de incredere intre proprietar si client.

  • Modalitatile de transport si posibilitatea de returnare a produselor – serviciile de transport joaa un rol imens in gestionarea si intretinerea unui magazin online. De asemenea, acestea determina in mare masura modul in care actioneaza cumparatorii. Nu de putine ori se intampla ca anumiti clienti sa renunte la achizitionarea unui produs din cauza costurilor sau a metodelor de transport.

Indiferent de firmele la care apelezi pentru a se ocupa de transportul produselor pe care le comercializezi negociaza cu acestia un pret accesibil pe care potentialii clienti sa il poata acoperi fara probleme.  In aceeasi masura conteaza si politica de returnare a produselor si rambursarea clientilor. Pe langa faptul ca posibilitatea de a returna produsele denota o credibilitate mai mare a magazinului, constituie si o siguranta sporita pentru clientii care pot avea indoieli legate de anumite produse.

  • Catalogul de e-commerce si afisarea produselorin etapa de creare magazin online aceasta componenta este indispensabila. Fiecare dintre produsele comercializate intr-un site web de e-commerce se va regasi intr-un catalog complet ce va ingloba inclusiv descrierile produselor, pretul si toate caracteristicile necesare astfel incat potentialii cumparatori sa se simta informati inainte de a lua o decizie.

In acest sens e important ca designul magazinului sa nu fie prea incarcat pentru a lasa produsele sa straluceasca si sa atraga atentia vizitatorilor. Totodata, e important sa analizezi si sa anticipezi modul in care utilizatorii se vor comporta vizitand magazinul. Asta presupune cunoasterea acestora si accentuarea informatiilor care i-ar putea interesa cum ar fi  datele de contact, procesul de checkout si descrierile produselor.

La fel de importante sunt cautarile: daca in prima faza clientii vor folosi un motor de cautare pentru a naviga pe site (magazinul trebuie optimizat pentru motoarele de cautare), apoi vor dori sa caute produsele in magazin (functionarea perfect a filtrului de cautare si de sortare a produselor), iar in final cand comanda lor este plasata vor dori sa stie de unde este trimis produsul (e important sa le oferi aceasta informatie).

  • Programe de loialitate si strategia de marketingputini detinatori de afaceri se gandesc la aceste aspecte cand isi deschid un magazin online si totusi sunt la fel de importante ca toate celelalte aspecte. Cand vine vorba de e-commerce loialitatea clientilor este destul de greu de obtinut intrucat majoritatea utilizatorilor vor cauta pretul cel mai mic si vor cumpara de la oricine ofera produsele la pretul respectiv.

Este important si in acelasi timp eficient pentru un magazin online sa incerci sa pastrezi clientii cu programe diverse precum: recompensari in momentul achiztionarii unor produse (oferindu-le puncte sau vouchere pe care le pot folosi doar in magazinul tau) astfel incat sa ii tii aproape de brandul tau.

Un alt program de loialitate este recompensarea clientilor prin retelele de socializare. Incurajandu-i sa faca parte din magazinul tau prin distribuirea produselor si recompensarea cu gratuitati sau reduceri obtii un dublu beneficiu: pe de-o parte ii vei tine aproape pe clientii deja existenti si pe de alta parte sporesti vizibilitatea magazinului.

In ceea ce priveste strategia de marketing, cu siguranta nu toate solutiile folosite sunt eficiente, insa recomandam cateva ce merita o atentie deosebita: optimizare SEO si anunturi Google AdWords, marketing prin e-mail (cu accent pe livrarea informatiilor de calitate), retele de socializare si branding.

  • Posibilitatea de a achiztiona produse si offline – nu trebuie sa subestimam puterea magazinelor traditionale si mai ales cumparatorii care prefera aceasta metoda de a achiztiona produse. Multi dintre acestia vor sa verifice produsele inainte de a le cumpara si, in plus, nu vor sa plateasca costurile de transport necesare in cazul in care ar cumpara online un anumit produs.

Comertul electronic nu ar trebui vazut ca online vs. offline, ci trebuie privit cu ochii clientului. Iar acesta doreste sa simta produsul inainte de a-l achizitiona. Chiar si un mic magazin sau un showroom poate salva un magazin online din anumite puncte de vedere.

Chiar daca aceste aspecte generale sunt de cele mai multe ori cunoscute atat in randul proprietarilor de afaceri, cat si in randul celor care construiesc site-uri de e-commerce, tot mai scapa cate unul dintre ele lasand utilizatorilor senzatia de neglijenta, neseriozitate si lipsa de profesionalism. Recomandam, asadar, bifarea celor de mai sus in constructia unui magazin online pentru a reduce considerabil motivele de abandon al magazinului din partea cumparatorilor.


Creare pagina web – Puterea imaginii online


Construirea unei imagini cu impact in online poate imbunatati calitatea clientilor, poate creste numarul conversiilor si poate aduce notorietate unui brand in randul consumatorilor. Pentru asta e nevoie sa apelezi la servicii de creare pagina web care sa te ajute sa iti creezi imaginea dorita a afacerei tale in online.

Aspectul online care tine de marketingul online al unei afaceri este integrat ca o parte a procesului cumparatorului de achizitionare a unui produs sau serviciu. Iar asta se intampla datorita accesului rapid la informatie cu ajutorul dispozitvelor inteligente (tablete, telefoane etc.). De aceea e musai ca procesul de creare pagina web sa se desfasoare corect astfel incat rezultatul final – prezenta online – sa fie de succes, respectiv sa aduca recompensarile financiare asteptate. In caz contrar, afacere va putea intra in criza.

Exista cativa pasi ce trebuie urmati in etapa de creare pagina web care ajuta la implementarea unei prezente online pozitive ce va spori imaginea brandului si va intari sentimentul pozitiv al consumatorului.

  • Cladeste increderea clientilor in brandul tau – avand in vedere faptul ca utilizatorii Interenetului sunt anonimi acestia nu se tem sa caute si sa impartaseasca informatii legate de afacerea ta cu bune si cu rele. E minunat sa primesti un feedback pozitiv, insa asta se intampla intr-un scenariu ideal.

Utilizatorii unei pagini web trebuie sa creada ceea ce vad. Din acest motiv „vocea” brandului tau trebuie sa se faca auzita inainte de parerile mai mult sau mai putin acreditate ale utilizatorilor anonimi sau chiar ale competitorilor tai.

E nevoie de anumite eforturi depus in campania de marketing pentru a construi o imagine corecta in online. De aceea, trebuie sa actionezi si sa te asiguri ca mesajul pe care il comunici publicului tinta este in totalitate sub controlul tau.

Pentru a cladi increderea clientilor trebuie sa demonstrezi valoarea pe care o are afacerea ta. Si poti face asta prin comunicarea directa a mesajului afacerii tale, mai exact prin etapa de creare pagina web care va reflecta imaginea corecta a afacerii.

  • Pastreaza identitatea brandului online – perceptia consumatorilor despre un anumit brand va spori valoarea afacerii sau, dimpotriva, o va reduce. Asta inseamna ca afacerea ta necesita o prezenta online solida ce va imbina toate canalele de marketing disponibile.

Maximizarea sentimentul pozitiv folosind toate aceste canele este cruciala pentru a obtine succesul unei pagini web. Demonstrarea valorii afacerii tale prin publicarea de continut legat de brandul tau este cheie dezvoltarii unei prezente online puternice.

Constructia unui brand puternic este un proces de durata. Se va incepe cu conturarea si crearea logo-ului si va continua cu stabilirea sloganului. Identitatea brandului nu trebuie sa se piarda, de aceea, in crearea unei pagini web acesta se va regasi si va conferi credibilitate.

  • Recenzii si testimoniale – este esential ca in procesul de creare pagina web sa ai in vedere recenziile clientilor. Recenziile pozitive vor creste credibilitatea si notorietatea afacerii, in timp ce recenziile negative te pot ajuta sa remediezi eventualele probleme considerate de clientii mai putin multumiti.

Feedbackul clientilor are un impact mult mai puternic in decizia de cumparare a altor consumatori decat orice alt tip de marketing. Incearca sa obtii recenzii in favoarea ta pentru ca afacerea ta sa se dezvolte exponential.

  • Prezenta in randul cautarilor organice pe motoarele de cautare – publicitatea si promovarea sunt probabil partile cele mai grele in mentinerea unei afaceri. Dar ai nevoie de ele. Totodata, ai nevoie si sa apari pe motoarele de cautare in urma cautarii unor cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta. Rezultatele organice sporesc credibilitatea unei afaceri.

Ai grija ca in procesul de creare pagina web sa introduci cuvinte cheie puternice iar pagina ta sa fie optimizata pentru motoarele de cautare. Traficul natural (organic) constituie o necesitate pentru dezvoltarea unei afaceri online.

  • Fii o autoritate in nisa ta – nu e usor lucru sa fii inaintea competitorilor tai. Insa prin publicarea stirilor si a informatiilor noi legate de domeniul tau poti fii perceput ca un expert si poti deveni prima alegere pe care o vor face vizitatorii in detrimentul competitorilor. E nevoie, desigur, sa atasezi un blog si sa livrezi numai continut de calitate.

Nu uita sa iti stabilesti bine obiectivele inainte sa inceapa actul de creare pagina web. Totodata, alege-ti si stabileste-ti publicul tinta si gandeste-te cum ai putea sa le castigi increderea prin continutul respectivei pagini web. O imagine puternica in online se obtine in timp doar acordand atentia necesara celor pentru care aceasta imagine are importanta.

Puterea unei pagini web reusite

Ca in orice alt domeniu, daca iti doresti o pagina web trebuie sa tintesti cat mai sus astfel incat aceasta sa fie una reusita. Nu una mediocra, nici macar buna, ci o pagina web reusita. Poti identifica elementele unei pagini web ce ar putea-o plasa in randul celor reusite care sa aduca numai beneficii tie si afacerii tale?

Daca inca nu stii ce presupune o pagina web reusita, vei putea sti cand o vei obtine sau, in cel mai rau caz, cand vei obtine una mai putin reustia. Vom detalia in continuare aspectele ce trebuie luate in considerare in procesul de creare pagina web astfel incat rezultatul final sa fie o pagina reusita ce o poti utiliza ca pe un instrument puternic de marketing.

O pagina web va fi construita pentru publicul tintit. Aceasta va determina publicul sa faca ceea ce vrei tu sa faca. Desigur, in functie de obiectivul fiecarei afaceri asta poate inseamna lucruri total diferite, insa exista un test universal ce se poate aplica tuturor paginilor web pentru a vedea daca sunt reusite sau nu.

Cum se aplica acest test? Primul pas este stabilirea unui obiectiv clar. Ce anume iti doresti sa obtii de la utilizatorii finali? Totodata, trebuie sa stii cine sunt acesti utilizatori, ce anume vor dori sau vor avea nevoie (in termeni generali si strict legat de afacerea ta). Cum ajungi la ei si mai ales cum relationezi cu acestia? Si ce experienta cauta ei sa obtina de la o pagina web precum a ta?

Ce speri sa obtii de la utillizatorii finali ai paginii?

Iti doresti ca acestia sa poata vedea datele tale de contact atunci cand te cauta online sau vrei ceva mai mult? Probabil iti doresti ca un nou public sau noi potentiali clienti sa te gaseasca atunci cand acestia cauta un produs sau un serviciu online. In acest caz o pagina web puternica ce va dispune de optimizare SEO si actualizari constante ale continutului te va ajuta.

Sau iti doresti ca potentialii clienti care deja cunosc afacerea ta sa iti caute produsele si pagina ta sa ii motiveze sa cumpere. Descrierile detaliate ale produselor sau ale serviciilor completate de fotografii de calitate le va oferi informatia necesara pentru a lua o decizie de cumparare si in acelasi timp le va oferi o mai mare incredere in afacerea ta.

Daca doresti ca vizitatorii sa prefere afacerea ta in detrimentul competitorilor tai va trebui sa ii cuceresti la un nivel personal ceea ce presupune oferirea unui continut atragator si unic si, desigur, integrarea retelelor de socializare. In acelasi timp, ca acestia sa se increada in afacerea ta e nevoie de o buna relationare (prin telefon, e-mail, social media).

Pe de alta parte, daca iti doresti o extindere pe piata si obtinerea unui numar crescut de clienti trebuie sa gasesti metode de a impacheta oferte de nerefuzat si de a crea procesul de tranzactie cat mai simplu si sigur pentru acestia.

Daca ai nevoie de o pagina web care sa sustina si sa mentina clientii deja existenti gandeste-te la integrarea unui modul de live chat care te va ajuta sa le oferi asistenta necesara. Totodata, abonarea la un newsletter poate fi de mare ajutor pentru afacerea ta atat timp cat procesul e simplu si se vor livra numai informatii de calitate prin e-mail.

Blogul este un alt aspect important pe care merita sa il iei in calcul cand incepi  etapa de creare pagina web, intrucat existenta si intretinerea acestuia te ajuta la obtinerea unei vizibilitati crescute pe motoarele de cautare si, in acelasi timp, va mentine si clientii informati despre produsele sau serviciile pe care le oferi.  Adesea, un blog bine intretinut lasa senzatia de autoritate intr-un anumit domeniu.

Daca motivul crearii unei pagini web noi este cresterea notorietatii brandului, un web design atragator te poate ajuta sa obtii un statut deosebit care se va distinge cu usurinta de competitori. O pagina web realizata corect poate fi un instrument deosebit de puternic prin intermediul caruia o afacere se poate bucura de succesul atat de mult dorit de catre toti proprietarii afacerilor.

Pentru fiecare nevoie in acest domeniu exista o solutie, insa inainte de a cauta o solutie asigura-te ca stii exact ce iti doresti sa obtii de la noua ta imagine online. Cunoscandu-ti si stabilindu-ti obiectivele si publicul tinta poti crea un design, continut si functionalitati direct proportionale cu nevoile si cerintele utilizatorilor, iar pagina ta se va putea numara printre acele pagini reusite care isi indeplinesc rolul.


Optimizare SEO – Factori de ranking Google

 


Nu mai e o supriza ca Google foloseste aproximativ 200 de factori de ranking in algoritmii sai. E bine de stiut care sunt acestia pentru a putea construi o strategie corecta si eficienta de optimizare SEO pentru orice site web. Chiar daca doar unii factori sunt dovediti iar altii sunt controversati sau doar speculatii, vom dezvalui o buna parte dintre acestia.

Pentru a fi mai usor, ii vom imparti pe categorii:

  1. Factori care tin de domeniu:
  • Vechimea domeniului: Google tine cont de vechimea domeniului acordand prioritate celor vechi intrucat reprezinta autoritate si stabilitate.
  • Cuvintele cheie din domeniu: reprezinta un semnal de relevanta chiar daca nu mai reprezinta avantajul de altadata.
  • Primul cuvant din domeniu este un cuvant cheie: cu siguranta un domeniu care incepe cu un cuvant cheie are un avantaj fata de acele site-uri web ale caror nume de domenii nu contin cuvinte cheie sau contin in mijloc sau la sfarsitul domeniului.
  • Istoria domeniului: un site web cu proprietar schimbator i-ar putea transmite lui Google sa reseteze istoria site-ului anuland linkurile indreptate catre acel domeniu.

       2.  Factori la nivelul paginii:

  • Cuvinte cheie in title tag: fiind a doua cea mai importanta parte de continut (pe langa continutul de pe pagina) title tag constituie un factor puternic de optimizare SEO on-page.
  • Title tag incepand cu cuvant cheie: unele pagini web care respecta acest factor sunt mai bine vazute de Google decat paginile cu cuvinte cheie la sfarsitul title tag.
  • Cuvinte cheie in tagul descrierii: este un alt semnal de relevanta care poate face diferenta.
  • Cuvinte cheie in tagul H1: sunt, de asemenea, relevante pentru Google.
  • Lungimea continutului: cu siguranta un continut mai lung este preferat articolelor scurte si superficiale. Lungimea adecvata a unui articol pe care Google o prefera este de aproximativ 2400 de cuvinte.
  • Densitatea cuvintelor cheie: desi nu este un factor de optimizare SEO la fel de important ca odinioara, inca este un factor de care Google tine cont pentru a determina subiectul unei pagini web. Desigur, abuzul de cuvinte cheie nu este deloc apreciat.
  • Viteza de incarcare a paginii: atat Google cat si Bing tin cont de acest factor de ranking. Crawlerele motoarelor de cautare pot estima cu acuratete viteza unui site web bazandu-se pe codul paginii si pe dimensiunea fisierului.
  • Continutul duplicat: este un factor de optimizare SEO care poate influenta negative vizibilitatea unui site web pe motoarele de cautare.
  • Optimizarea imaginilor: este extrem de relevanta pentru motoarele de cautare. Optimizarea lor consta in denumirile acestora, la textul ALT, titlu si pana la descrieri .
  • Ordinea cuvintelor cheie: desigur si aceasta conteaza. In cazul unor expresii, Google acorda prioritate paginilor in al caror continut se gasesc cuvintele cheie scrise in ordinea cautata de catre utilizator. Ceea ce inseamna de multe ori neglijarea coerentei din continut. De aceea e importanta cercetarea cuvintelor cheie inainte de a le folosi.
  • Calitatea linkurilor externe: prezinta credibilitate pentru un site web care este legat de alte site-uri cu autoritate.
  • Continut corect din punct de vedere gramtical: desi denota calitate, din pacate nu este un factor de ranking.
  • Multimedia: imaginile, clipurile video si alte elemente multimedia functioneaza ca un semnal de calitate a continutului.
  • Linkurile expirate: reprezinta un semn de neglijare sau abandon.
  • Lungimea URL-ului: URL-urile extrem de lungi pot afecta vizibilitatea unui site web.
  • Cuvintele cheie din URL: reprezinta un semnal important de relevanta.
  • Un cuvant cheie este cel mai des utilizat intr-un document: cu siguranta reprezinta un semnal de relevanta a textului. De asemenea, daca acesta apare in primele 100 de cuvinte din continutul paginii reprezinta un alt semnal semnificativ de relvanta.
  • Linkuri de afiliere: daca in prima faza acestea nu afecteaza negative rankul unei pagini, prea multe astfel de linkuri pot fi un semn de intrebare pentru Google care se va asigura ca nu este un site web afiliat.
  • Listele numerotate in continut: acestea ajuta la impartirea continutului facandu-l mai usor de citit pentru utilizatori. Google poate sa prefere acest tip de continut.
  • Prioritatea paginii in site map: prioritatea unei pagini date prin fisierul sitemap.xml poate influenta rank-ul respectivei pagini.
  1. Factori la nivelul site-ului:
  • Arhitectura site-ului: poate ajuta ca Google sa organizeze tematic continutul.
  • Actualizarile site-ului: este un factor important care denota activitate constanta.
  • Numarul paginilor unui site: constituie un semn de autoritate. Cel putin site-urile stufoase se pot distinge de cele de afiliere.
  • Site map: este un factor pozitiv de ranking intrucat ajuta motoarele de cautare sa indexeze mai usor paginile unui site web imbunatatindu-I vizibilitatea.
  • Locul in care se afla serverul: aceasta poate influenta rank-ul unui site in functie de diferite regiuni geografice. Este important pentru cautari cu specific geografic.
  • Pagina de contact: Google prefera site-urile cu o cantitate adecvat de informatii de contact. Iar daca informatia din domeniu coincide cu datele de contact este cu atat mai bine.
  • Optimizarea pentru dispozitivele mobile: stim deja ca Google prefera site-urile cu design responsive sau versiunile mobile ale site-urilor.
  • Youtube: nu incape indoiala ca site-urile ce contin material video via Youtube beneficiaza de tratament preferential pe paginile de rezultate ale motoarelor de cautare.
  • Usurinta de utilizare a site-ului: un site web cu navigare dificila poate avea un rank slab intrucat reduce timpul petrecut pe site si deci va avea o rata mare de abandon.
  • Recenziile utilizatorilor/ reputatia site-ului: pentru strategia de optimizare SEO acestea sunt esentiale jucand un rol important in algoritmii motoarelor de cautare.
    1. Factori care tin de utilizator:
    • CTR (rata de click) pentru un cuvant cheie: paginile accesate mai des pot obtine o pozitie mai buna pentru un anumit cuvant cheie.
    • Rata de abandon: desi nu este confirmat, multa lume este de actod ca Google foloseste acest factor pentru a testa calitatea. Cu siguranta paginile cu o rata mare de abandon nu sunt vazute foarte bine.
    • Trafic direct si repetat: un factor de ranking important de care Google tine cont.
    • Numarul comentariilor: paginile care abunda in comentarii pot da dovada de calitate si interactiune cu utilizatorii.
    • Bookmarks in Google Chrome: intrucat Google colecteaza informatii despre utilizarea browserului, paginile marcate in browserul Chtrome (Google Bookmarks) pot obtine pozitii mai bune.
    • Cautari locale: Google plaseaza adeseaza rezultatele locale deasupra celor organice.
    1. Factori care tin de social media
    • Numarul de postari pe Twitter are o influenta majora asupra rank-ului pe Google.
    • Numarul de aprecieri pe Facebook: desi Google nu vede cea mai mare parte din conturile de Facebook, considera numarul de aprecieri ale unei pagini care un semnal slab de ranking.
    • Autoritatea pe conturile de Facebook: paginile cu multe aprecieri si distribuiri se bucura de o popularite sporita ce poate fi interpretata ca un factor pozitiv de ranking.
    • Autoritatea pe conturile de Google +: in mod evident, Google apreciaza conturile cu autoritate mai mult decat cele nepopulare.
    1. Factori care tin de brand:
    • Numele brandului inclus in textul ancora: este un factor puternic de ranking.
    • Site-uri web cu pagini de Facebook si aprecieri: constituie un plus, iar majoritatea bradnurilor mari profita de acest lucru detinand pagini de Facebook.
    • Site-uri cu profile de Twitter cu multi fani: acestea indica popularitatea unui brand.
    • Pagini oficiale ale companiilor pe LinkedIn: aproape toate afacerile reale au astfel de pagini.
    • Mentionarea brandului pe site-uri de stiri: brandurile cu adevarat mari sunt mentionate in articolele de stiri pe Google tot timpul.
    • Adrese fizice listate pe Google +: afacerile reale au birouri si e posibil ca Google sa caute informatii legate de locul unei afaceri pentru a determina daca un site web este un brand mare sau nu.
    1. Factori care tin de backlinkuri
    • Linkurile provenind de la domeniile cu vechime pot fi mai valoroase decat cele care provin de la domeniile noi.
    • Textele ALT pentru linkurile cu imagini: este versiunea textului ancora pentru imagine.
    • Autoritatea paginii de unde provine linkul: este un factor important de ranking.
    • Linkuri provenind de la competitor: pot fi extrem de valoroase.
    • Linkuri contextuale: atat timp cat se afla atasate continutului unei pagini sunt considerate mai puternice decat linkurile aflate pe o pagina agoala sau care se gasesc oriunde altundeva pe pagina.
    • Cuvintele cheie in titlul linkului: e un factor pozitiv de ranking de care Google tine cont.
    1. Factori care tin de regulile algoritmilor:
    • Prospetimea paginilor: Google da prioritate paginilor noi.
    • Istoricul browserului utilizatorului: e greu sa nu observam ca Google tine cont de site-urile accesate frecvent de catre utilizatori.
    • Istoricul cautarilor efectuate de catre utilizatori: de asemenea, Google tine cont si de cautari pentru rank-ul anumitor site-uri web.

    Prin aceasta lista de factori de ranking am incercat sa evidentiem importanta mai multor aspecte care adeseori sunt ignorate in procesele de optimizare SEO. Desigur, Google nu acorda aceeasi importanta fiecaruia dintre acesti factori, insa, intr-o oarecare masura, acestia pot influenta pozitia unui site web pe paginile de rezultate ale motoarelor de cautare.

    E recomandat sa tinem cont de cat mai multi dintre acestia in functie de obiectivele site-ului, bineinteles, dar probabil ca orice proprietar de site web isi doreste o vizibilitate cat mai mare pe motoarele de cautare si implicit un trafic organic sporit pentru a putea creste si productivitatea afacerii pe care o detine.


    Optimizare Seo si Web Design

    Echilibrul dintre vizibilitatea unui site web si UX

    Deja nu mai este necunoscut faptul ca intre web design si optimizare SEO este o legatura foarte stransa. In prezent nu mai este suficient sa avem cunostinte doar despre web design. A aparut provocarea pentru multi web designeri de a gasi o cale de a se adapta nevoilor unei afaceri ce se bazeaza pe mediul online. Asadar, trebuie sa cunoasca notiuni despre optimizare SEO.

    Cand exista o problema intre optimizarea SEO si web design?

    – Cand multe dintre elementele de web design impiedica o incarcare rapida a respectivului site web constituind un factor negativ de optimizare SEO.

    – Cand designul nu permite introducerea continutului scris care este esential pentru crawlerele motoarelor de cautare.

    – Cand procesul de web design are loc fara a optimiza site-ul pentru motoarele de cautare (de exemplu cand sunt introduse imagini fara descrieri alt tag care sunt imposibil de indexat de catre motoarele de cautare).
    Cum se obtine echilibrul perfect dintre optimizare SEO si web design?

    Imbinarea perfecta a celor doua astfel incat un site web sa fie vizibil pe motoarele de cautare, accesibil, usor de utilizat si mai ales atragator presupune urmatorii pasi care tin, pe de-o parte, de web design, iar pe de alta parte de optimizare pentru motoarele de cautare:

    1. Conceptul unui singur click – butoanele CTA (Call To Action) trebuie sa fie proeminente si sa se introduca in partea vizibila a unei pagini web (partea de sus care apare imediat cum se incarca site-ul in browser).

    2. Prima pagina trebuie sa spuna o poveste – Homepage este, fara indoiala, cea mai vizitata pagina a unui site web. Daca in ea nu se regaseste un fir logic si nu raspunde intrebarilor importante pe care le au utilizatorii (Cine suntem, Ce facem, Cum ne puteti contacta) atunci exista o mare problema.

    3. Link din Homepage catre continutul cel mai important – navigarea trebuie sa fie cat mai simpla si placuta pentru utilizatori, de aceea acestia din urma trebuie sa gaseasca cu usurinta informatiile cele mai importante sau relevante de pe un site web.

    4. Echilibru intre continutul vizual si cel scris – imagistica va sustine si va completa continutul scris, dar in niciun caz nu il va inlocui. Continutul scris este foarte important pentru procesul de optimizare SEO (de la alt tags – descrierile imaginilor si pana la meta tags, meta data, descrierile meta etc.).
    De fapt aici apare “batalia” intre web design si optimizare SEO – intre continutul vizual si cel scris. Pana se obtine o balanta intre cele doua, ori designul, ori optimizarea pentru motoarele de cautare va avea de suferit.

    5. Cuvintele cheie conteaza – importanta lor se dovedeste inca de la alegerea numelui domeniului unui site web dar si pe parcursul existentei (si actualizarii) site-ului, aceste cuvinte cheie se vor folosi cu regularitate in continutul scris al paginilor web. Asta nu inseamna ca trebuie sa se abuzam de ele sau sa tinem cont de densitatea lor. Includerea lor trebuie sa fie naturala si mai ales sa aiba relevanta pentru motoarele de cautare, respectiv pentru utilizatori.

    6. Un design curat si aerisit (mai ales in locurile CTA) – formularul de contact va fi cat mai simplu si ar fi de preferat daca s-ar gasi pe fiecare dintre paginile unui site web astfel incat sa fie mereu vizibil pentru vizitatorii acestuia si sa le permita sa il completeze cand doresc.

    7. Sitemap – nu mai are sens sa discutam importanta unei harti a site-ului. Vom aminti doar ca structura linkurilor va ajuta extrem de mult motoarele de cautare sa gaseasca fiecare pagina a acestuia.

    8. Testimoniale si continutul din partea utilizatorilor – inca de cand are loc procesul de web design trebuie sa ne gandim la pagina destinata utilizatorilor. Din ce in ce mai multi vizitatori ai unui site web tin cont de parerile clientilor anteriori ai acestuia, asadar, chiar daca este un site de prezentare sau un magazin online, testimonialele au o importanta majora pentru cresterea credibilitatii unei afaceri.

    9. Retele de socializare – posibilitatea de a impartasi continutul unui site web este esentiala pentru orice afacere. Pentru optimizare SEO, social media este unul dintre factorii vitali de care se va tine cont inca din procesul de web design prin includerea butoanelor, widgeturilor sau linkurilor cat mai vizibile (inca din Homepage) catre retelele de socializare.

    Dupa ce am vazut ce trebuie sa facem cand construim un site web care va avea un design reusit si in acelasi timp se va bucura de optimizare SEO, vom vedea ce NU TREBUIE sa facem:

    • Sa folosim prea multe imagini fara text – nu sunt indexate si deci nu pot fi afisate de catre motoarele de cautare.

    • Excesul de linkuri interne.

    • Abuzul de cuvinte cheie.

    • Continut duplicat din alte surse.

    • Folosirea prea multor categorii (poate crea confuzii in randul utilizatorilor).

    In timp ce abilitatile in web design sunt dorite si apreciate, e cel mai bine sa gasim metode sa ne adaptam nevoilor clientilor si afacerilor acestora. Abordarea si integrarea factorilor de optimizare SEO in practicile de web design mentionate mai sus ne va ajuta sa obtinem mai multi vizitatori si ulterior mai multi clienti.

    Optimizare SEO – Tendinte si imbunatatiri

    Oricat de ciudat ar suna, chiar si in procesul de optimizare SEO exista tendinte care se schimba de la an la an din cauza modificarilor pe care le efectueaza motoarele de cautare, respectiv modificarile algoritmilor.

    In acest sens, pentru a tine pasul cu actualizarile facute de motoarele de cautare, e necesara o optimizare SEO mai diversa si mai temeinica plecand de la cuvintele cheie folosite si ajungand la optimizarea pentru dispozitivele mobile.

    Optimizarea SEO a unui site de prezentare sau a unui magazin online reprezinta un amalgam de tehnici de optimizare, marketing prin continut si optimizare prin retele de socializare.

    • Cautarea semantica se bazeaza pe intelegerea sensului intrebarii sau expresiei cautate. De aceea motoarele de cautare au evoluat intelegand sensul intrebarilor si functioneaza ca un sistem conversational captand intentia de cautare a utilizatorilor. In acest sens, in continutul unui site web se pot utiliza cuvinte cheie mai lungi si fraze specifice.
    Utilizarea cunvintelor cheie mai lungi are la baza principiul calitatii si nu cel al cantitatii. De asemenea, foarte utile in continutul unor pagini web au devenit sinonimele si formele de plural ale cuvintelor cheie. Motoarele de cautare pot di ajutat prin introducerea unor microdata in HTML folosindu-se un set comun de proprietati pentru a descrie continutul unui site web (de exemplu: pentru evenimente, organizatii, persoanele, locuri, afaceri, produse, oferte etc.).

    • Optimizarea SEO negativa este o amenintare din ce in ce mai mare – aceasta se refera la construirea multor linkuri irelevante (spam) indreptate catre anumite pagini web ale competitorilor. Este o tehnica frecventa in special pentru afacerile de mare anvergura.

    • SEO nu va mai fi un departament separat, ci se va integra complet cu toate celelalte aspecte ale marketingului. Intrucat atat retelele de socialzare cat si marketingul prin continut sau strategia de optimizare SEO converg catre aceleasi obiective, e necesara integrarea tuturor pentru a obtine succesul unui site web, respectiv un trafic sporit si o rata de conversie mare.

    • Optimizarea pentru cautarile pe dispozitivele mobile – nu mai este o surpriza faptul ca din ce in ce mai multi utilizatori cauta anumite pagini web folosind dispozitvele mobile. De aceea, orice site web trebuie sa dispuna, pe langa un design responsive, si de optimizare SEO locala astfel incat sa fie afisat inaintea anunturilor platite pentru anumiti utilizatori din proximitatea spatiala.

    • Linkurile obtinute au o importanta crescuta. Dobandirea linkurilor este esentiala pentru procesul de optimizare SEO, insa nu si daca acestea sunt cumparate (Google penalizeaza aceasta metoda). Daca SEO in general a evoluat, era normal ca si construirea linkurilor sa evolueze. In aceasta ordine de idei, e importanta cunoasterea provenirii backlinkurilor competitorilor.

    • Mentionarea brandurilor si citarile intr-un site web devin la fel de puternice ca linkurile. Google incepe sa acorde importanta mentionarii brandurilor care nu pot fi atat de manipulative ca backlinkurile obtinute de catre cei avizi dupa SEO. Citarile, sau mentionari ale numelui brandului, a adresei a numarului de telefon pe mai multe pagini web si nu doar pe cea persoanala constituie un factor de autoritate pentru un site web.
    Sunt trei tipuri de citari care se vor lua in considerare: locale, de industrie sau nisate.

    • Structura unui site web este la fel de importanta pentru optimizarea SEO – cu cat acesta este mai atragator pentru vizitatori, cu atat va deveni si mai atractiv pentru motoarele de cautare. Incepand cu structurarea logica a URL-urilor si pana la navigarea cursiva, acestea devin aspecte de optimizare SEO din ce in ce mai importante. Daca utilizatorii abandoneaza un site web din cauza unei navigari confuze, cu siguranta botii motoarelor de cautare vor abandona cautarea sa, afectand in mod negativ ranking-ul.

    In functie de cuvintele cheie cautate pentru afacerea reprezentata de un site web se va construi si structura site-ului. Se vor categorisi fiecare dintre sectiuni si dintre paginile site-ului intr-un mod adecvat. E important de retinutl ca motoarele de cautare indexeaza doar pagini web, nu site-uri intregi. De aceea, continutul se va structura pe pagini. De exemplu, tactica afisarii unui produs pe pagina in cazul unui site web de e-commerce este cea mai buna. De asemenea, URL-urile trebuie sa fie cat mai relevante si usor de inteles de catre motoarele de cautare.

    In concluzie, nu mai exista niciun dubiu ca optimizarea pentru motoarele de cautare a unui site web a evoluat si evolueaza continuu. Noutatile se axeaza pe prezentarea continutului in moduri utile si usor de gasit atat pentru utilizatori cat si pentru motoarele de cautare.

    Inflorirea cautarilor semantice, a utilizarii dispozitivelor mobile si a relevantei indirecte pe care o au retelele de socializare inseamna, de fapt, asigurarea si convingerea utilizatorilor ca continutul unei pagini web este mai complex ca odinioara. Insa, in acelasi timp, neschimbat si la fel de important pentru optimizarea SEO ramane axarea pe continutul calitativ si relevant.

    Creare site web – WordPress vs. HTML

    In procesul de creare site web exista cateva lucruri mai importante decat tipul de gazduire ales. Si avand in vedere ca exista aproape 75 de milioane de site-uri gazduite de WordPress este destul de usor sa ocolim multe alte variante fara sa stim ce au acestea de oferit. O alta alegere buna poate fi un site web creat folosindu-se HTML, mai exact ultima tehnologie pe care o ofera si anume HTML 5.

    Alegerea dintre WordPress si HTML se traduce, de fapt, prin alegerea dintre comoditate si usurinta de folosire si flexibilitate. Asadar, fiecare dintre ele prezinta avantaje si dezavantaje. Gazduirea oferita de WordPress poate fi alegerea mai ieftina.

    In termenii usurintei de utilizare, cu siguranta WordPress este alegerea optima. Procesul de creare site web folosind platforma WordPress va fi mult mai usor si permisiv si, deisgur, mult mai accesibil. Actualizarea continutului se poate realiza oricand si, de asemenea, si continutul dinamic (precum galeriile foto sau functionalitati de comert electronic) este usor de administrat si de controlat fara a fi necesare abilitati tehnice utile in creare unui site web cu HTML.

    HTML 5 este o optiune mai flexibila decat limbajul clasic HTML si notiunile de baza de CSS. Un site web poate fi responsive si va oferi optiuni mai simple pentru optimizare SEO. Optiunile interactive de editare si modificare a documentelor pe care le include HTML 5 ofera un mai mare control asupra aspectului respectivului site web.

    Crearea unui site web static care nu necesita modificari sau un continut dinamic, HTML 5 poate fi o alegere buna oferind flexibilitatea de a il personaliza. In schimb, pentru un site web interactiv ce necesita modificari dese, administrarea continutului dinamic si un blog prin care vizitatorii sa interactioneze, WordPress poate fi solutia mai buna.

    Desigur, inainte de a alege una dintre cele doua variante e nevoie sa cunoastem bine obiectivele site-ului, publicul caruia i se adreseaza si felul in care vrem sa evolueze website-ul nostru.

    In privinta actualizarilor, WordPress detine avantajul in fata HTML. Nu numai ca este o platforma open source care permite folosirea mai mulor limbaje de programare, dar este si o platforma prietenoasa si usor de folosit inclusiv pentru cei care nu detin cunostinte de programare. Cu alte cuvinte, procesul de creare site web este mai usor daca se utilizeaza paltforma WordPress oferind oricui posibilitatea de a administra site-ul, de actualiza blogul, de a adauga pagini web si de a face actualizari de baza.

    Latimea benzii in cazul platformei WordPress va fi mai mare, in timp ce site-urile realizate cu HTML au tendinta sa ocupe mai putin spatiu.

    Un alt mare avantaj pe care il prezinta WordPress consta in multitudinea de pluginuri (module de extensie) pe care le pune la dispozitie, multe dintre ele fiind gratuite. De la adaugarea marketingului prin social media, instrumente de optimizare SEO, afisarea imaginilor, imbunatatirea securizarii, adaugarea formularelor si pana la includerea clipurilor video sau multe alte optiuni se pot realiza prin folosirea pluginurilor. Desigur, unele dintre ele sunt realizabile si prin HTML, insa necesita un efort suplimentar de a scrie codul unic.

    Din punct de vedere al securizarii, avantajul il detine HTML. Este mult mai greu de atacat un site web care are un cod unic de HTML, desi nu e imposibil. Prin folosirea platformei WordPress trebuie sa ne asiguram ca folosim cele mai noi pluginuri de securizare.

    In ceea ce priveste procesul de optimizare SEO, alegerea optima poate fi WordPress, asta multumita pluginurilor pe care le pune la dispozitie. Abilitatea de a optimiza site-ul pentru motoarele de cautare este o caracteristica importanta a platformei WordPress. Datorita platformei de blog, optimizarea SEO este integrata. Desigur, un site web personalizat folosindu-se un cod unic HTML poate fi optimizat pentru motoarele de cautare insa e necesar sa stim toti factorii de optimizare SEO si vom petrece mai multi timp pentru a incorpora fiecare element in parte.

    Dezavantajul platformei WordPress intervine in procesul de creare site web personalizat. Nu e de ignorat aspectul ca, asemenea oricarei platforme, si WordPress vine cu limitarile sale. Si desi multimea de pluginuri permite o flexibilitate si o extindere mare, sunt cateva marginiri cand vine vorba de layouturi sau de elemente de web design mai deosebite.

    In concluzie, alegerea dintre HTML si WordPress se va face in functie de nevoi, de structura site-ului, dar mai ales de modificarile ulterioare. Continutul sau layoutul unui site web poate suferi mici modificari daca se foloseste HTML, in schimb ce actualizarile constante si adaugarea permanenta de continut este mult mai permisibila daca se utilizeaza platforma WordPress.

    Optimizare SEM

    Optimizare SEM, pentru o campanie publicitara online de efect

    Timpurile se schimba si odata cu ele apar noi tehnologii care ajuta afacerile sa isi gaseasca clientii potriviti. Din pacate, proprietarii unor afaceri de mai mica amploare pot fi inimidati de aceasta piata cu posibilitati imense, insa intr-o lume a competitivitatii, companiile trebuie sa profite de toate avantajele pe care le au la dispozitie pentru a arata ca sunt cele mai bune si ca detin cele mai performante produse si servicii. Si din moment ce un numar din ce in ce mai mare de clienti isi fac online cumparaturile, optimizarea SEM (search engine marketing – reclama prin motoarele de cautare) a devenit unul dintre cele mai importante moduri de a creste vizibilitatea si, astfel, veniturile unei companii.

    Conceptul din spatele optimizarii SEM este unul destul de simplu: cand un client sau o firma cauta pe Web o informatie, prin intermediul unui motor de cautare sau a unei alte metode, ei se afla in “modul de vanatoare”. Acesta este unul destul de unic, pentru ca indica faptul ca acea persoana se afla in cautarea unei informatii, de regula intr-un mod direct sau indirect legat de potentialul sau comercial. Din aceasta cauza specialistii inteleg ca utilizatorul se afla undeva in timpul unui ciclu de cumparare, cautand un produs sau serviciu pentru a-si satisface o nevoie imediata sau viitoare.

    Datorita acestui fapt, motoarele de cautare sunt unele dintre cele mai bune surse de informare cu privire la trafic si la ceea ce se cauta, chiar daca traficul vine de pe urma cautarilor normale, neplatite, sau din cele cauzate de accesul la reclame.

    SEM vs SEO

    Cele doua expresii, SEO (search engine optimization) si SEM (search engine marketing) sunt similare si uneori interschimbabile, dar SEO si SEM sunt totusi servicii diferite.

    Majoritatea celor implicati in afaceri online stiu cate ceva despre SEO si despre tacticile utilizate pentru a creste rangul site-ului lor in ceea ce priveste rezultatele cautarilor organice. Dar la fel de importanta pentru astfel de afaceri este si optimizarea SEM, care include optimizarea pentru motoarele de cautare, reclamele platite si alte servicii care au legatura cu motoarele.

    Astfel, multi oameni incep un site si investesc in SEO, dar nu urmeaza si alte strategii importante care i-ar putea ajuta foarte mult. Asadar, nu recurg si la optimizarea SEM. Aceasta defineste un termen mai larg decat SEO, pe care il si incorporeaza. SEM este doar un alt mod de actiuni asociate cu cercetarea, prezentarea si pozitionarea unui site web in cadrul unui motor de cautare. Asta include optimizarea pentru motorul de cautare, reclame platite, analiza competitiva si cercetarea cuvintelor cheie pentru a creste expunerea si traficul catre site-ul respectiv.

    services-8-big
    SEM ofera oportunitatea de a plati in functie de numarul de clickuri (se plateste doar pentru acele clickuri venite in urma interactiunilor cu reclamele la site). Reclama PPC (pay per click) a devenit una dintre cele mai populare metode de a imbunatati pozitia unui site pe motoarele de cautare. Companiile mari chiar vand spatiu de publicitate pe site-urile lor, in asociere cu un cuvant cheie relevant. Cu toate acestea, beneficiarii platesc doar pentru cei care le viziteaza site-urile. Asa ca publicitatea PPC ajuta companiile sa genereze clienti in timp ce obtin si un rang mai bun, fiind considerata una dintre cele mai eficiente metode de marketing.

    O alta metoda este cumpararea de spatiu direct de la motoarele de cautare. Astfel, atunci cand se cauta un cuvant cheie, motorul va oferi mai intai site-ul care plateste pentru asa ceva. Asa, un site devine asociat cu termenii de cautare populari.

    Cum pot firmele sa beneficieze de pe urma optimizarii SEM

    Optimizarea SEM este o modalitate prin care companiile pot ramane mereu competitive, chiar si in conditiile unei piete online aflate mereu in schimbare. Internetul nu doarme niciodata, si cu un site optimizat SEM, pot fi atrasi clienti indiferent de ora sau zi. Astfel, marketingul pentru motoarele de cautare poate da roade intr-un timp foarte scurt.

    Daca cineva cauta un cuvant cheie relevant pentru afacerea sa, poate sa descopere ca nu mai apare printre primele optiuni, chiar daca o facea cu ceva timp in urma. Asta inseamna ca alte firme au intrat pe piata. Dar prin SEM, site-ul ramane actual si poate face fata noilor veniti.

    In plus, brandurile cu vizibilitate mare raman mai usor in memoria publicului. Cei care descopera o companie ca una dintre primele optiuni pe motoarele de cautare vor considera ca aceasta ofera expertiza in domeniu si vor apela mai des la serviciile ei.

    Bineinteles, optimizarea SEM necesita o anumita investitie, dar reuseste sa fie mai ieftina totusi decat reclama prin alte tipuri de canale media. In plus, traficul poate fi cu usurinta contorizat prin intermediul unor aplicatii precum Google Analytics.