Realizare magazin online – Optimizarea SEO

Inca de cand incepe procesul de creare si realizare a unuia magazin online este importanta strategia SEO. Aceasta trebuie gandita inainte sau cel tarziu in timpul crearii scheletului unui site web de e-commerce.

SEO nu este un proces care trebuie facut dupa ce a fost realizat magazinul virtual?

Da si nu. Optimizarea pentru motoarele de cautare a unui site web este intr-adevar un proces continuu. Pentru a obtine rezultate bune pe motoarele de cautare, optimizarea SEO trebuie facuta atat in timpul realizarii, cat si dupa ce a fost lansat site-ul respeciv.

De ce trebuie sa tinem cont de SEO inca de la realizarea site-ului?

Exista mai multe motive pentru care designul unui site web trebuie facut tinand cont de optimizarea pentru motoarele de cautare. Cele mai importante dintre ele sunt:

In primul rand este continutul site-ului. Odata stabilite obiectivele acestuia, fie cresterea vanzarilor, fie obtinerea unui trafic mare pentru a genera profit din publicitate sau oricare ar fi obiectivele prestabilite ale unui magazin virtual, trebuie cautate cateva cuvinte sau expresii cheie pentru a fi folosite in antete, titluri, meta data, in linkuri si in general in continutul scris al respectivelor pagini web. De exemplu, in descrierea produselor sau a serviciilor aceste cuvinte-cheie sunt foarte importante. Folosirea acestor cuvinte-cheie este esentiala, insa, in acelasi timp, este o metoda de care nu trebuie sa se abuzeze. Folosirea lor in exces si fara legatura cu contextul va fi penalizata de catre motoarele de cautare prin neindexare.

In al doilea rand, un motiv bun pentru care optimizarea SEO trebuie realizata inca din procesul de web design il reprezinta imaginile. Imaginile unui site web sunt percepute in moduri diferite de catre motoarele de cautare si de catre utilizatori. Optimizarea acestora se va face prin denumirile alt tag care trebuie sa contina cuvinte-cheie sugestive si cat mai relevante pentru imaginile respective. De asemenea, imaginile trebuie sa fie descrise intr-un mod cat mai amplu pentru a putea fi gasite cu usurinta de catre motoarele de cautare si implicit, de catre vizitatori.

Linkul de acces al unei pagini web (URL-ul) ajuta, de asemenea, si trebuie sa beneficieze de optimizare SEO. Crawlerele motoarelor de cautare sunt cele care gasesc relevanta unui URL in functie de cuvintele aflate in structura sa. In mod evident, linkul de acces al unei pagini web trebuie sa contina cuvinte-cheie, fara a repeta vreunul dintre acestea. Repetarea lor poate fi considerata ca spam de catre crawlerele motoarelor de cautare. De asemenea, separarea cuvintelor se va face prin cratima si nu prin underscore (_) sau alte caractere. Cuvintele de legatura iarasi nu isi au locul in structura URL-ului. De exemplu, „si”, „de”, „pentru” etc. trebuie evitate intrucat acestea nu fac parte din categoria de cuvinte cautate de catre utilizatori pe motoarele de cautare.

Dupa optimizarea celor de mai sus este necesara createa unui site map (o harta a site-ului). Acesta va ajuta atat motoarele de cautare precum si utilizatorii sa gaseasca mai usor anumite pagini web ale magazinului. Cum majoritatea magazinelor online sunt stufoase in pagini, un site map va fi indispensabil.

Un magazin online va trebuie sa fie conectat cu retelele de socialiare. Un factor important care tine si de optimizare SEO. Fiecare afacere necesita o vizibilitate crescuta in online care poate fi obtinuta prin fiecare dintre retelele de socializare. De multe ori, pagina de Facebook, de exemplu, a unei afaceri, fie ca este reprezentata printr-un magazin online sau printr-un site de prezentare, este afisata de catre motoarele de cautare inaintea site-ului propriu zis. In general, retelele de socializare sunt bine indexate de catre Google.

Asadar, conturile profesionale de Facebook, Twitter, LinkedIn si Google + trebuie configurate si optimizate adaugand respectivului site web butoane de social media (de exemplu: Facebook Like, Recommendations, Share etc.). Prin integrarea unui blog in retelele de socializare se poate obtine un trafic crescut al magazinului daca este un blog original si bine facut.

Blogul unui magazin online sau sectiunea de articole este o componenta importanta de care se va tine cont in procesul de web design. Acesta ajuta foarte mult inca de la crearea imaginii unei afaceri in online. Denota credibilitate si interes, iar prin intermediul sau, proprietarul unui site web isi va demonstra priceperea si cunoasterea intr-un anumit domeniu. Este un factor important de optimizare pentru motoarele de cautare intrucat, prin intermediul sau, se creeaza un continut nou care va fi indexat in mod continuu de catre acestea. Este o buna metoda de actualizare a continutului care va fi apreciata atat de motoarele de cautare, cat si de clientii magazinului.

Optimizarea pentru motoarele de cautare este o campanie importanta care se deruleaza inca de la inceputul procesului de web design si se continua pe parcursul existentei si functionarii unui site web pentru a obtine rezultate bune pe motoarele de cautare.