Realizare magazin online – Optimizarea ratei de conversie

De indata ce a fost realizat un magazin online, sau chiar din timpul realizarii acestuia, gandul proprietarului va fi la cresterea vanzarilor, mai exact la cresterea ratei de conversie. Dar pentru aceasta e nevoie de un numar mare de vizitatori.

Traficul ridicat al unui site web se realizeaza de cele mai multe ori printr-o promovare online dar si offline intensa si pe termen lung.

Fie ca este vorba de un magazin online sau chiar de un site de prezentare, promovarea se poate face prin: publicitate, retele de socializare, folosirea unor cuvinte-cheie (in continut, meta taguri, titluri), bloguri, prin comunicate de presa, prin comparatore de preturi, prin design etc.

Folosirea retelelor de socializare este imperioasa pentru a promova un site web, mai ales daca acesta este dedicat comercializarii de produse sau servicii. Magazinul virtual trebuie sa fie vizibil si accesibil pentru toti potentialii cumparatori, indiferent de modul in care folosesc acestia Internetul, iar pentru ca majoritatea retelelor de socializare (Facbook, Twitter, LinkedIn, Google +) abunda in utilizatori, nicio afacere nu are voie sa lipseasca de pe acestea.

Intrucat unele dintre retelele sociale sunt destinate si afacerilor si permit promovarea gratuita a acestora (vezi butoanele CTA de pe Facebook, de exemplu) este esentiala folosirea lor la potential maxim cu scopul de a atrage noi clienti. Folosirea retelelor de socializare va ajuta si la optimizare pentru motoarele de cautare. De multe ori, paginile de Facebook ale unor afaceri, de exemplu, sunt afisate pe motoarele de cautare inaintea respectivelor pagini web ale acestora.

Fara optimizare SEO, rata de conversie a unui magazin online este destul de greu sa creasca. Fie ca se apeleaza la un specialist SEO, fie ca se utilizeaza metodele cunoscute de optimizare, aceasta va fi imperioasa. Intrucat pentru a obtine numarul dorit de clienti, e nevoie de un numar mare de vizitatori adica de o vizibilitate crescuta pe motoarele de cautare.

O alta modalitate de crestere a ratei de conversie a unui site web este folosirea blogurilor sau a sectiunilor de articole de pe respectivul site. Pe langa continutul mereu actual si nou, cumparatorii vor fi mereu informati despre produse, servicii sau alte lucruri adiacente de care sunt interesati. In concluzie, un blog bine facut si intretinut nu poate aduce decat beneficii unui magazin online.

Folosirea comparatoarelor de preturi poate reprezenta o modalitate excelenta de a creste rata de conversie a unui magazin online. Aceastea ajuta in primul rand la analiza competitorilor si la fiecare miscare pe care o au acestia, iar in al doilea rand vor ajuta cumparatorii sa isi formeze o idee despre cele mai bune oferte de pe piata. Includerea acestor comparatoare poate fi considerabil rasplatita de catre mai multi clienti care vor prefera magazinul online care ii ofera toate detaliile relevante intr-un singur loc.

Publicitatea, fie platita sau neplatita, este, in continuare mama comertului. Bannerele folosite pe unele pagini web din aceeasi nisa cu afacerea pe care o detinem, anunturile de tip AdWords ne vor plasa pe primele pozitii in randul competitorilor. E just ca acestea presupun costuri suplimentare, insa prin cresterea ratei de conversie, suportarea acestor costuri nu va mai fi neaparat o povara.

Comunicatele de presa ajuta si ele la optimizarea si cresterea ratei de conversie a unui site web de e-commerce. Prin comunicate de presa se realizeaza o promovare tintita a afacerii in ideea ca aceasta va ajunge cunoscuta cu precadere in randul celor interesati cu adevarat de un domeniu.

Optimizarea ratei de conversie se poate realiza si prin web design. Inca de la crearea acestuia prin tinerea cont de anumite elemente de design, un magazin online se poate bucura ulterior de un numar mare de clienti. Elementele de web design care pot creste rata de conversie sunt: butoanele CTA (call to action), imaginile si elementele vizuale puternice, layoutul, designul bineinteles reponsive sau butoanele de social media.

Butoanele CTA trebuie realizate folosindu-se culori puternice aflate in contrast cu culorile de fundal ale site-ului. Aceasta trebuie sa atraga atentia vizitatorilor si, asa cum le zice si numele, sa ii determine sa actioneze. Pozitionarea lor este, de asemenea, extrem de importanta: ideal ar fi sa fie plasate in partea de sus a respectivelor pagini web pentru o vizbilitate mai mare si, pe cat posibil, sa se gaseasca pe fiecare pagina a respectivului site web.

Imaginile, logo-ul si alte elemente grafice (cosul de cumparaturi, filtrul de cautare si de sortare a produselor etc.) trebuie sa aiba un impact mare asupra vizitatorilor, sa le atraga atentia acestora. Intrucat elementele vizuale sunt primele care raman in mintea consumatorilor, acestea trebuie folosite cu un scop precis in designul unui magazin online.

Designul repsonsive se va impune in crearea oricarui site web, indiferent de scopul acestuia. Pentru a obtine vizitatori si ulterior clienti, orice site necesita vizibilitate pe motoarele de cautare, care, fara un design dinamic, va lipsi cu desavarsire.

Asadar, optimizarea ratei de conversie poate avea loc inca din procesul de realizare magazin online si se poate obtine prin mai multe metode. Aplicarea cat mai multor dintre acestea vor plasa o afacere pe primele pozitii, atat din punctul de vedere al identificarii pe motoarele de cautare, cat si din punctul de vedere al preferintelor cumparatorilor.