Servicii de realizare pagina web

Nu este lucru usor gasirea firmei adevate de web design care poate oferi servicii de realizare pagina web ireprosabile. Inaintea de a gasi o agentie de web design ideala care poate indeplini toate cerintele si nevoile clientului, vom vedea in ce anume consta procesul de realizare pagina web, mai exact care sunt toti pasii ce trebuie indepliniti.

1. Alegerea si achizitionarea unui domeniu – este primul pas ce trebuie parcurs in timpul procesului de realizare pagina web. Pentru acesta se va plati o taxa anuala ce va acoperi drepturile de utilizare a numelui doar in cazul in care extensia sa nu este .ro. In acest caz, achizionarea domeniului este pe viata nefiind nevoie de plata unor costuri anuale. Asadar, pentru alte extensii (.com, .net, .info etc.) e necesara achitarea unei taxe anuale.
Alegerea domeniului potrivit pentru o afacere se va face tinand cont de cuvintele cheie care sunt relevante pentru afacerea respectiva sau, dupa caz, in functie de numele firmei deja existente. Este important ca alegerea domeniului sa se faca tinand cont de posibilitatea de extindere a afacerii, astfel incat sa nu existe nicio restrictie datorata unui nume ales gresit.

2. Alegerea gazdurii web si inregistrarea – constituie urmatorul pas in procesul de realizare pagina web si consta in alegerea unei companii adecvate care ofera servicii de gazduire. Gasirea unei gazduiri web poate fi comparabila cu inchirerea unui spatiu pentru un site web.
Exista mai multe tipuri de gazduire, in functie de servere: shared servers (mai multe pagini web vor imparti acelasi spatiu de gazduire – din acest motiv pentru site-urile mari acest tip de gazduire nu este recomandat), virtual servers (sunt mai stabile decat cele shared si se recomanda afacerilor mici sau mijlocii care nu au foarte multi vizitatori insa) si dedicated servers (gazduiesc un singur site web – sunt ideale companiilor mari cu trafic pe masura).
Inainte de a alege tipul de gazduire optim se recomanda testarea mai multor pagini web gazduite de anumite servere pe care le consideram adevate.

3. Etapa de web design si web development – de indata ce s-au stabilit numele domeniului si gazduirea se va incepe designul respectivei pagini web. Este, fara indoiala, cea mai laborioasa etapa in procesul de realizare pagina web. Acesta presupune planificarea, documentarea, analiza pietei si a concurentei, precum si analiza publicului tinta.
Abia dupa acestea au fost indeplinite va incepe designul propriu zis: vom tine cont de structura paginii, de aspectul sau dar si de functionalitatea perfecta. In acelasi timp vom incerca sa mentinem un raport ideal intre continutul vizual si cel scris. Avand in vedere obiectivele respectivei pagini web, vom realiza structura si tipul de navigare. Implementarea atenta a designului astfel incat sa se bucure de o buna functionare este urmatoarea etapa.

4. Testarea si lansarea paginii web – o etapa ce nu are voie sa fie sarita in procesul de realizare pagina web. Se va testa atat din punct de vedere al functionalitatilor (linkuri, navigare, butoane CTA etc.), cat si din punct de vedere al compatibilitatii acesteia cu toate dispozitivele mobile si cu majoritatea browserelor astfel incat sa nu existe riscul pierderii unui numar considerabil de vizitatori.
Netestarea unei pagini web poate duce la aparitia unor linkuri expirate sau nedirectionate sau la proasta functionare a unor butoane ceea ce se traduce prin experiente nereusite ale vizitatorilor adica printr-o rata de abandon mare, deci insuccesul respectivei pagini web. Nicio agentie de web design si development care se respecta nu va permite lansarea unui site web sau a unei pagini web, fara testarea sa in prealabil.

5. Promovarea paginii web – este probabil etapa cea mai lunga intrucat necesita investirea atentiei si a resurselor in mod constant pentru a obtine rezultate optime. In primul rand motoarele de cautare trebuie instiintate de aparitia unei noi pagini web. Pentru aceasta exista Google’s Link Submission Page. Iar apoi, pentru o mai mare vizibilitate pe motoarele de cautare e nevoie de optimizare SEO.
Promovarea unei pagini web se poate realiza prin multe mijloace, multe dintre ele fiind gratuite si destul de eficiente. De exemplu: retele de socializare, comunicate de presa, guest posting (postari pe alte bloguri), e-mail marketing sau publicitate platita de tip PPC (pay per click) prin anunturi Google AdWords sau anuturi pe Facebook.

Este important de retinut ca promovarea unei pagini web se va face constant, chiar si dupa obtinerea notorietatii dorite sau a numarului optim de vizitatori. Avand in vedere competitia acerba care creste de la zi la zi, pentru a putea face fata, nu trebuie neglijata nicio clipa.