Tendinte in Web Design care ajuta la cresterea traficului

Tendintele in web design pot avea roluri multiple: de la a face un site web mai atragator si mai functional si pana la a creste traficul acestuia si ulterior conversiile. De ce trebuie ca un site web sa isi mentina aspectul si functionalitatile actualizate? Avand in vedere evolutia tehnologiei, cele mai multe site-uri web trebuie sa fie sufere cateva schimbari frecvente astfel incat vizitatorii sa beneficieze de experiente placute indiferent de modul in are le acceseaza.

Motivul construirii unui site web este, in primul rand, pentru a ajunge la publicul tintit din intreaga lume (sau publicul local, dupa caz) si, in al doilea rand, pentru a reprezenta o companie sau o organizatie in mediul online. Iar daca luam cazul secund si anume reprezentarea in online e necesar sa ne asiguram ca respectivul site web este mereu actualizat si ca dispune de un web design imbunatatit.

Iata nu mai mult de 5 tendinte in web design care, daca sunt adoptate, pot creste considerabil traficul unui site web:

  1. Web design responsive – ar fi pretentios sa o mai numim in 2015 tendinta intrucat a devenit mai degraba o necesitate. Un site web care nu este responsive va avea nevoie de o versiune complementara speciala pentru dispozitivele mobile pentru a putea fi afisat de catre motoarele de cautare in urma cautarilor efectuate de catre utilizatorii telefoanelor inteligente sau ai tabletelor, ca sa nu mai vorbim de ceasuri sau televizoare inteligente.

Flexibilitatea designului este, asadar, o cerinta a pietei inainte de a constitui un avantaj in fata competitorilor. Un rezultat bun pe paginile de rezultate ale motoarelor de cautare se va obtine daca site-ul beneficiaza de un web design responsive intrucat Google va indexa paginile mult mai usor recomandandu-le utilizatorilor.

  1. Folosirea designului flat – nimic nou nici legat de aceasta tendinta insa este deja cunoscut faptul ca site-urile web cu web design flat sunt usor de accesat si de utilizat, au interfete prietenoase si colorate. De fapt, este foarte apreciata simplitatea acestui concept de design si lipsa incarcarii paginilor cu tot soiul de elemente inutile. Aceasta aerisire a designului ii ajuta pe utilizatori sa parcurga mai usor continutului fara sa ii distraga.
  2. Imagini la rezolutii mari – din cauza constrangerii unei latimi de banda reduse, nu demult imaginile erau incarcate la rezolutii mici. Insa, odata cu imbunatatirea conexiunilor la Internet, respectiv odata cu cresterea vitezei Internetului, aceasta constrangere nu prea mai este valabila.

De aceea se prefera imaginile clare, de dimensiuni mari care, datorita atator tehnici noi, pot fi folosite ca fundal, redimensionate si optimizate astfel incat sa reduca considerabil timpul de incarcare al paginii. Imaginile mari, in special cele folosite pe post de fundal al unui site web, au o dubla utilitate: pe de-o parte fac site-ul mai atractiv si mai simplicat si, pe de alta parte, reusesc sa transmita mesajul clar si eficient (daca sunt folosite imaginile potrivite, desigur). Nu este o tendinta noua in web design, insa si-a dovedit productivitatea in multe cazuri.

  1. Optiunea de scroll – indiferent de noile tehnici pe care le adopta designerii web, optiunea de scroll este si va fi in continuare una dintre cele mai utilizate intrucat, in stransa legatura cu designul responsive, aceasta este extrem de solicitata si de apreciata de utilzatorii dispozitvelor mobile. Scrolling-ul reduce considerabil timpul aditional acordat incarcarii unei pagini si simplifica navigarea utilizatorilor oferindu-le o cursivitate in parcurgerea informatiei de pe un site web. Navigarea usoara si placuta atrage dupa sine noi vizitatori.
  2. Graficile si infograficele – alaturi de imagini, ilustratii, clipuri video si alte elemente vizuale, acestea sunt pe de-o parte utile din punct de vedere informativ, iar pe de alta parte atractive si usor de distribuit (prin intermediul retelelor de socializare). Reprezentarile grafice ale informatiei incurajeaza utilizatorii sa intereactioneze cu informatia disponibila. Este o tendinta in web design destul de des abordata tocmai datorita eficientei si productivitatii pe care o aduce unui site web.

Toate aceste 5 tendinte in web design sunt cunoscute si folosite in multe proiecte intrucat si-au dovedit o eficienta crescuta in special in scopul cresterii traficului unui site web, dar si in mentinerea vechilor vizitatori interesati de continutul site-ului. Putem observa cu usurinta ca fiecare dintre acestea este centrata pe utilizator si pe experienta acestuia in raport cu un site web.

Iar orice concept de web design care are la baza crearea unei experiente placute utilizatorilor va atrage dupa sine traficul crescut intrucat cea mai buna metoda de promovare o constituie recomandarea.

Tendinte in web design pentru WordPress

Pentru un site web, indiferent de tipul acestuia si de dimensiune exista doua mari componente: continutul si intregul web design. Chiar daca intretinerea si actualizarea site-ului se realizeaza de obicei prin continut, la fel de important este si designul respectivului site web. Intrucat din ce in ce mai multe site-uri web sunt realizate pe platforma WordPress vom recomanda cateva tendinte in web design accesibile si utilizabile pentru aceasta platforma:

  • Teme responsive: fie ca este personalizata sau descarcata, tema folosita pentru constructia site-ului trebuie sa fie responsive. Traind intr-o lume digitala unde utilizatorii incep sa prefere tabelete si telefoanele inteligente laptopurilor sau desktopurilor, un site web care un dispune de un web design responsive va avea numai de suferit.

Alegerea unei teme responsive nu va mai fi o problema, intrucat WordPress ofera o gama generoasa de sabloane si teme care corespund criteriilor actuale de compatibilitate. Cateva exemple sunt Parallax One, Zerif Lite, Ample Multipurpose Theme etc.

  • Minimalism: pe aceeasi linie cu designul responsive, minimalism a devenit o tendinta in web design si datorita numarului crescator al utilizatorilor de dispozitive mobile. O multime de site-uri web sunt dezvoltate avand un aspect simplist dar elegant, cu o multime de spatiu alb, culori simple, fara umbre sau efecte tridimensionale menite sa puna in valoare continutul. Libre, Penscratch, Goran dar si multe alte teme sunt create avand un design minimalist.
  • Fundaluri dinamice: deloc o tendinta noua in web design, fundalurile dinamice pot fi implementate in antet cu scopul de a capta atentia utilizatorilor. Fie ca sunt animatii sau clipuri video, acestea reusesc sa transmita rapid povestea unui site web si sunt de multe ori mai apreciate decat continutul scris.

Se va tine cont totusi de calitatea clipurilor video si de viteza de incarcare a site-ului astfel incat, indiferent de animatie, sa nu apara problema incarcarii greoaie care va determina utilizatorii sa abandoneze pagina respectiva.

  • Typography accentuat: site-urile dezvoltate pe WordPress dispun de fonturi mari, accentuate implementate cu o atentie deosebita la detalii. Folosind un font deosebit se pot integra cu usurinta diverse tipuri de media si continut scris in site avand ca efect un aspect armonios. Impreuna cu imaginile clare si de mari dimensiuni, typography evidentiat constituie o tendinta in web design adoptata frecvent datorita eficientei cu care se transmite mesajul unui site web.

Personality sau Modernist sunt teme concepute in special pentru site-uri web care pun accent pe continut, iar typography este o componenta de baza.

  • Layouturi cu latime full-screen: acestea reusesc sa confere celor mai multe site-uri web construite pe WordPress un aspect modern lasand senzatia de lipsa a restrictiilor pe care multe pagini web inca o mai au. Temele Gateway, Purpose, Largo sau Goran se bucura de un layout cu latime pe intregul ecran.
  • Parallax: aceasta tendinta in web design este adoptata nu doar in site-urile construite pe WordPress intrucat implementarea acestei tehnici necesita cunoasterea unor limbaje de programare. Efectul de parallax scrolling reuseste sa capteze atentia atat a vizitatorilor site-urilor unor companii cat si a unor bloguri personale. Cateva exemple de teme oferite de WordPress construite special pentru efectul parallax sunt: Parallax Pro, Port, Zerif Pro sau Make.
  • Elemente plate: desi nici acest trend in web design nu e deloc nou, castigandu-si popularitatea inca din 2012, din ce in ce mai multi web designeri si proprietari de site-uri web il adopta in special prin elemente precum pictograme, meniuri si ilustratii datorita simplitatii si usurintei de utilizare pe care o confera paginilor web. Cateva teme oferite de WordPress ce se bazeaza pe un web design flat sunt Melissa, More si Scalia.
  • Pagini de aterizare cu imagini animate: paginile dinamice sunt din ce in ce mai utilizate, chiar si pe WordPress. Paginile de aterizare nu trebuie sa includa asa mult continut ci doar imagini full-screen impreuna cu un titlu si un slogan evidentiate prin fonturi aldine ce vor sintetiza mesajul site-ului. Curvy Slider, Quasar sau Rock Page Builder sunt doar 3 dintre temele special concepute pentru a sustine animatii integrate in pagina web construita pe WordPress.
  • Sectiune video si bara laterala: aceste tendinte in web design isi extind popularitatea intrucat permit adaugarea diversitatii continutului unui site web si in acelasi timp localizarea unor informatii minore precum anunturi publicitare, de exemplu.

Tema TV Elements WordPress este o tema premium special conceputa pentru acele site-uri web bogate in continut video cum ar fi, de exemplu, blogurile de stiri. Vidiho sau Vysual pot fi folosite in acelasi scop avand un suport video de exceptie.

Observam, asadar, ca WordPress este o platforma constant actualizata cu o gama variata de sabloane si teme menita sa intampine aproape orice nevoie ar putea avea utilizatorii. Cand vine vorba de cele mai noi tendinte in web design WordPress are grija sa acorde atentie solicitarilor si cerintelor proprietarilor de site-uri web.