Web Design – Echilibrul dintre text si continut vizual

Adesea se pune intrebarea: Ce vinde mai bine: textul sau imaginea? Raspunsul se afla, in mod cert, undeva la mijloc. Atat textul, cat si continutul vizual sunt parti esentiale in designul unui site web.

In timp ce elementele vizuale sunt procesate mult mai rapid, textul le completeaza intru o mai buna intelegerea a mesajului transmis. Mentinerea unui echilibru perfect intre continutul scris si cel vizual presupune intelegerea proiectului si alegerea celor mai bune metode de livrare a continutului tinand cont de asteptarile publicului.

Care sunt obiectivele unui site web sau ale unei aplicatii web? Ce se urmareste prin designul acestora? Cele mai uzuale tipuri de design se folosesc pentru crearea notorietatii unui brand, educarea, informarea, comercializarea, castigarea increderii sau apelul catre actiune. Oricare ar fi scopul unei pagini web, designul acesteia va depinde in mare masura de utilizatorii finali. Prin web design se pot atinge mai multe dintre obiectivele propuse.

Stabilirea tipului de continut se va face inainte de designul oricarui site web. Tipurile de proiecte care se remarca prin continutul vizual predominant pot fi bloguri de fotografii, magazinele sau cataloage online, retelele de socializare, anunturile publicitare, homepages sau aplicatiile web. Continutul scris se regaseste foarte des in bloguri, ghiduri, manuale, e-books etc.

Care sunt asteptarile utilizatorilor?

Combinarea continutului vizual cu textul se va face tinand cont si de publicul tintit. O varietate de factori demografici determina metodele de design care se vor folosi. De exemplu, un site web destinat comercializarii de produse va abunda in imagini, iar cumparatorii nu se vor astepta sa gaseasca foarte mult continut scris, pe cand anumite pagini web destinate ghidurilor sau cartilor electronice nu vor contine atat de multe elemente vizuale.

Alt factor de care se va tine cont in crearea unui echilibru intre continutul vizual si cel scris este metoda de livrare. Afisarea continutului unei pagini web pe orice dispozitiv mobil trebuie sa fie clara si din acest motiv, in general, primele pagini ale unui site web abunda in continut vizual, iar pe masura ce se aprofundeaza navigarea balanta se inclina catre mai mult text.

Atingerea unei proportii ideale intre text si imagine se va face tinand cont de faptul ca elementele vizuale sunt primele care atrag atentia. Cele mai multe proiecte vor include mai mult continut vizual decat text, iar in caz contrar, captarea atentiei se va face tot printr-o imagine.

E lucru cert ca imaginile sunt mai usor de memorat , iar tinand cont de aceasta nu se vor folosi cuvinte decat este necesar. Daca imaginea vorbeste de la sine este inutil sa se adauge descrieri pentru a evita redundanta. Tehnicile de design permit transformarea imaginilor in text si invers. De asemenea, utilizatorii se astepta mereu la continut nou, asadar este nerecomandata repetarea imaginilor sau folosirea unor cuvinte in surplus.

Continutul vizual este procesat mult mai repede de catre utilizatori. Fie ca sunt imagini, elemente grafice, clipuri video, infografice acestea capteaza atentia mult mai rapid decat textele si, de asemenea, sunt mult mai des distribuite. Dar, in acelasi timp lipsa textului de pe anumite pagini web poate duce la abandon. De exemplu, descrierile precare ale unor produse comercializate in magazinele online ridica suspiciuni din partea cumparatorilor.

Chiar daca tendintele in web design inclina balanta spre folosirea mai multor elemente vizuale in constructia unui site web, la fel de mare impact poate avea si un continut bogat in text. Oricare ar fi tipul de proiect dorit, in functie de obiectivele stabilite si de asteptarile utilizatorilor, acesta va dicta linia de design optima si proportia ideala dintre continut vizual si text.

Pentru a crea un site web reusit, se vor folosi elementele vizuale pentru a atrage atentia, completandu-le cu continutul scris pentru a dermina utilizatorul sa ia o decizie in cunostinta de cauza.