Web Design – Motive pentru refacerea unui site web

Orice site de prezentare sau magazin online poate suferi, mai devreme sau mai tarziu, imbunatatiri sau actualizari prin refacerea completa sau aproape completa a designului acestuia. Chiar daca se pastreaza linia initiala de design, restructurarea unui site web poate imbunatati considerabil performanta acestuia.

Refacerea unui site de catre web designeri presupune urmarea catorva pasi esentiali: o documentare amanuntita, stabilirea unor asteptari verosimile, revizuirea procesului de web design si evident, masurarea obiectivelor propuse.

Documentarea si stabilirea obiectivelor se face impreuna sau in paralel cu agentia de web design pentru a putea explica mai bine ce asteptari avem de la respectivul site. In ghidarea web designerilor e necesar sa stim ce site-uri ne inspira, ce culori, fonturi, imagini sau logo-uri vom alege si obiectivul principal pe care vrem sa il atinga site-ul nostru. Apoi, se vor stabili mai multe obiective care se pot atinge prin restructurarea site-ului, fie ca este cresterea ratei de conversie sau optimizarea SEO. Orice obiectiv propus trebuie sa poata fi masurat.

Cum stim cand e momentul refacerii designului unui website? Cateva indicii le vom gasi in momentele in care ne dorim sa administram mai bine continutul site-ului, cand nu putem masura rezultatele sau cand un site web nu este vizibil pentru motoarele de cautare.

Administrarea mai buna a continutului unui site web. CMS (Content Management System) ajuta la actualizarea proprie a site-ului prin adaugarea continutului care va atrage publicul dorit. Cu ce ajuta CMS?

CMS poate fi creat si construit in asa fel incat aspectul site-ului sa se schimbe aproape complet. Este foarte usor e folosit chiar de catre persoane necunoscatoare de limbaje de programare. Se poate schimba sau adauga continutul oricand.

Avand la baza profilul vizitatorilor se poate personaliza experienta acestora . Permiterea afisarii continutului in functie de vizitatori poate ajuta la obtinerea mai multor clienti. Permite adaugarea cu usurinta a unuia sau mai multor bloguri care vor ajuta cu siguranta la optimizarea pentru motoarele de cautare si la atragerea vizitatorilor.

Imposibilitatea de a masura rezultatele poate fi o problema uriasa pentru o afacere reprezentata de un site web. Existenta unor instrumente de masurare ineficiente nu vor aduce valoare afacerii si nici nu ajuta la deciderea asupra alocarii bugetului optim pentru marketing.

Lipsa vizibilitatii pe motoarele de cautare este un handicap major pentru orice afacere. O atentie deosebita se va acorda continutului respectivului site web. Inca de la lansarea site-ului, acesta se poate bucura de o pozitie buna pe motoarele de cautare daca este implementat corect, daca strategia este bine pusa la punct si desigur, daca se va optimiza constant.

Prin detalierea profilelor clientilor ideali site-ul poate beneficia de optimizare SEO. Totodata, trebuie inteles care este procesul de cautare pentru a sti cum se optimizeaza site-ul. Cuvintele-cheie folosite vor fi aceleasi pe care le cauta potentialii clienti.

Alte motive care determina refacerea designului unui site web pot fi:

• Invechirea site-ului. Informatiile sau imaginile de pe un site nu mai sunt de actualitate. Cu siguranta trebuie reactualizate iar daca designul nu permite, trebuie reconstruit.

• Designul initial nu este reusit. Chiar daca initial nu era asa important, odata cu trecerea timpului, afacerile se dezvolta avand din ce in ce mai multi clienti. E important ca acestia sa fie placut impresionati, sa navigheze usor si intuitiv si sa gaseasca cu usurinta informatiile cautate.

• Extinderea afacerii este un motiv important pentru schimbarea si implicit, imbunatatirea designului unui site web. Reevaluarea sa e necesara pentru a stabili daca site-ul mai corespunde cerintelor si asteptarilor vizitatorilor. Acuratatea si aspectul au un rol major in dobandirea mai multor clienti.

• Cresterea bounce rate (rata de abandon) a site-ului indica in mod cert faptul ca site-ul nu corespunde nevoilor viziatorilor. Fie ca site-ul se incarca greu, fie ca navigarea e ambigua sau aspectul repugna este cazul unor imbunatatiri. Iar reluare procesului de web design poate ajuta pentru a scapa de oricare dintre factorii de mai sus.

• Designul initial nu este responsive. Este cu certitudine un motiv de a reconsidera refacerea site-ului. Un design responsive este imperios pentru o afacere infloritoare.

In general, procesul de web design presupune parcurgerea catorva etape: de la documentare si planificare si pana la schitarea, designul in sine si implementare. La fel se va intampla si in cazul refacerii designului. Munca va fi oarecum mai usoara, insa nu inseamna ca nu trebuie acordata aceeasi atentie fiecarei etape in parte.

Dupa lansarea unui site de prezentare refacut, va incepe masurarea obiectivelor propuse. Nu intainte de a verifica perfecta functionare a sa, felul in care arata, schimbarea URL-urilor si redirectionarea vechilor pagini 301 catre noile pagini web, asigurarea ca site-ul este salvat (backup).

Exista o multime de factori care indica momentul refacerii designului unui site web intrucat fiecare site a fost construit cu un scop, fie informarea vizitatorilor asupra unor produse sau servicii, fie generearea de vanzari mai mari ale companiei. Acest scop trebuie urmarit in mod constant. Daca site-ul respectiv nu este destul de performant este cazul reevaluarii posibilitatii de a-l reface.